نشست «کتابخانه‌درمانی؛ در ستایش کتاب نخواندن!» در کتابخانه و موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌زمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نشستی پژوهشی با نام «کتابخانه‌درمانی؛ در ستایش کتاب نخواندن! (جستاری روان‌کاوانه در باب کتاب و کتابخانه)» با سخنرانی یک روان‌درمانگر تحلیلی برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، دکتر سپهر هاشمیان، روان‌درمانگر تحلیلی و فعال فرهنگی در نشست «کتابخانه‌درمانی؛ در ستایش کتاب نخواندن! (جستاری روان‌کاوانه در باب کتاب و کتابخانه)» درباره یکی از مساله‌های مهم گستره فرهنگ کشور سخن می‌راند. بسیاری از اندیشمندان و کارشناسان درباره سرانه پایین مطالعه به ویژه کتاب‌خوانی و گسستگی و سستی پیوند شهروندان با کتابخانه‌ها در ایران یادآور شده‌اند. این نشست پژوهشی، چراغی به گوشه‌هایی از این مساله مهم در زمینه فرهنگی می‌تاباند. نشست «کتابخانه‌درمانی؛ در ستایش کتاب نخواندن! (جستاری روان‌کاوانه در باب کتاب و کتابخانه)»، از سلسله نشست‌های پژوهشی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی، در روز شنبه 26 آبان 1397 خورشیدی ساعت 13 در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا خواهد شد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در این نشست در ساختمان این گنجینه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» فرامی‌خواند. کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی است. بیش از 19 هزار عنوان نسخه و رساله خطی در زمینه‌های گوناگون فرهنگ، هنر، تاریخ، دین، دانش‌ها و علوم اسلامی- ایرانی از امتیازهای این گنجینه بزرگ به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار آن در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است تا همگان از آن بهره بگیرند.

logo-samandehi