وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موزه ارمیتاژ پایگاه فرهنگی مهم میان ایران و روسیه است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ گفت: طرف روس می تواند ضمن گسترش روابط با همتایان ایرانی، آثار خود را در ایران به نمایش بگذارد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی پیش از ترک روسیه ضمن بازدید از موزه ارمیتاژ با «میخاییل پیوتروفسکی» رئیس این موزه در سن پترزبورگ دیدار و اعلام کرد: می توان آثاری از این موزه را در ایران به نمایش گذاشت و در مقابل نیز آثاری از موزه های ایران را در ارمیتاژ در معرض دید قرار داد.

وی با بیان اینکه روابط فرهنگی ایران و روسیه ریشه ای قدیمی دارد و در موزه ارمیتاژ این واقعیت به خوبی دیده می شود، خاطرنشان کرد: موزه ارمیتاژ به عنوان یکی از بزرگترین موزه های جهان فرصت و فضای خوبی را برای ایران شناسان ایجاد کرده است و رئیس ایران شناس و شرق شناس این موزه، باعث شده است که ارمیتاژ به پایگاه فرهنگی مهم میان ایران و روسیه تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه می توان دامنه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه را با استفاده از ظرفیت های موزه ارمیتاژ افزایش داد، گفت: همتایان ایرانی شما هم خواهان توسعه همکاری ها هستند.

در ادامه پیو تروفسکی رئیس موزه ارمیتاژ نیز در این دیدار به تهیه راهنمای صوتی به زبان فارسی برای آثار موجود در سالن ایران این موزه اشاره کرد و گفت: در این فایل صوتی اطلاعات کاملی در خصوص آثار ایرانی ارایه خواهد شد و ما در این پروژه با سفارت ایران در روسیه همکاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: روزهای ٢٠ و ٢١ ماه فوریه سال آینده میلادی (اول و دوم اسفند ماه ٩٧) نشست انجمن ایرانشناسان اوراسیا در مسکو برگزار می شود و موزه ارمیتاژ میزبان این نشست است که نشانگر اهمیتی است که ما به فرهنگ و تاریخ ایران می دهیم.

رئیس موزه ارمیتاژ به تبادل متخصصان و کارشناسان در حوزه میراث فرهنگی به عنوان بخش دیگری از همکاری ها میان دو کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه باستان شناسی نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم و می توانیم با همتایان ایرانی خود همکاری کنیم.

وی ساخت فیلم های کوتاه و مستند به ویژه درباره آثار ایرانی موجود در ارمیتاژ را اقدام سودمندی خواند.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای شرکت در هفتمین همایش فرهنگی بین المللی سن پترزبورگ که از پنجشنبه گذشته به مدت سه روز برگزار شد به روسیه سفر کرد

logo-samandehi