گالری مژده میزبان نقاشیخط های کیارش یعقوبی


نمایشگاهی از نقاشیخط های کیارش یعقوبی تحت عنوان "سایه سار" از روز جمعه 23 آذرماه در گالری مژده برپا می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

هنر از جمله ی مقولاتی است که با احساس و روان آدمی دم‌خور است.

می بیند، کنکاش می کند، با روان آمیخته می شود، با احساس می آمیزد و با لحظه ها و آن زندگی همراه می شود و چون لحظات دم به دم نو می شوند و به روز میگردند، هنرمند نیز لحظه به لحظه با نو شدن و تعالی یافتن هم سو می گردد.

از این روست که هنرمند باید با جهانش و روزگارش و لحظاتش هر دم همراه گردد تا نو شود و به کشف و شهودی نو دست یازدکه اگر چنین نباشد با صنعت همراه است و از نو گردیدن و نو یافتن به تکرار و تقلید و ملال روی می آورد و چه بسیارند این چنین کسان.

کیارش یعقوبی از جمله ی جوانان پرشوری است که میخواند، می اندیشد، می بیند، با لحظه و احساس دم‌ میخورد تا کشف کند، بیابد، حظی برد، لحظه اش گرانسنگ شود و آنی بیابد. او علاوه بر اینکه در خوشنویسی کلاسیک دستی توانا و ذوقی وافر دارد در حوزه ی نقاشیخط که از جمله ی حوزه هایی است که تنها خوشنویسی به کار آن نمی آید و باید نقاشانه دید و نقاشانه پویید نیز علاقه و همی بیشمار دارد.

در سالیان گذشته جدیت و تلاش بی حدش را دیده ایم و خلاقیتش را ستوده ایم. او این بار به سایه ساران رفته است. سایه هایی که دلچسبند و گفته بسیار دارند.سایه هایی که گاه از خود نیز نزدیکترند و حضورشان صریح تر.

نگاه خلاق و پویای او بر آن شده تا حضور سایه ها را بر دیوار دلهای مخاطب ارزانی داشته به صراحتی خاکستری و بی رنگ ولی بی آلایش و روان دست یابد.

در روزگاری که رنگها و آذین ها چشم آزارند و فریبکار و مجال درست اندیشیدن و بی پیرایه دیدن را از مخاطب می ربایند و دریغ می دارند. رنگهایی که حضورشان ما را از کیفیت و جوهر دور می سازند و تنها غفلت صورت و فریبندگی ظاهر را به ما ارزانی می دارند. سایه ها بی پیرایه اند، بی رنگند ولی صریح و قاطع اند و بی هیچ کم و کاستی ناب اند و به ذات هنر نزدیک تر. ما را به جوهر حروف و کلمات و نقش های رمزآلود و رقصان آن رهنمون می سازند.

بر این خلاقیت و دید و دلشوره و تلاش و هم نوشدن آفرین باد.

عین الدین صادق زاده

آذر ۹۷

جهان ما و هر چه در آن است از قطره های باران و دانه های برف و درختان صنوبر. تا ستارگان بی شمار همه تنها تصاویر شبح گونه ای هستند .از واقعیتی دور از دسترس که خارج از بعد مکان و زمان بر ما فراتابانده میشوند و نقشی ماندگار بر سایه سار لوح وجودمان ترسیم میکنند و هر جزءی از تصویر تمامی محتوای کل را در خود مستتر دارد.

نظم پیدا و نامستور است.اما نظم دیگری هم هست که ناپیدا و در خود پوشیده است. بیایم لحظه ای تأمل کنیم که این همان جهان سایه هاست.

کیارش یعقوبی


نمایشگاه "سایه سار" تا پایان آذرماه از ساعت 12 الی 20 در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه شمالی، 18 شرقی، پلاک 27 میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.

logo-samandehi