دو نشست پژوهشی و دو کارگاه آموزشی سیدعبدالله انوار در کتابخانه و موزه ملی ملک درباره «شناخت انواع کاغذ در نسخه‌های خطی»

سلسله نشست‌های علوم و فنون در ایران دوران اسلامی، با حضور سیدعبدالله انوار در روز پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 خورشیدی، در کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، سیدعبدالله انوار، کتاب‌شناس و نسخه‌شناس برجسته، در دو نشست پژوهشی و دو کارگاه آموزشی به تاریخ‌های 4، 11، 18 و 25 بهمن 1397 خورشیدی درباره «شناخت انواع کاغذ در نسخه‌های خطی» آموزه‌های خود را در این‌باره ارایه می‌دهد. نخستین جلسه از این سلسله نشست، با کارگاه آموزشی درباره «شناخت انواع کاغذ در نسخه‌های خطی» در روز پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 خورشیدی از ساعت 14 در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک به دلیل برخورداری از گنجینه بزرگ 19 هزار عنوان نسخه خطی، یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی به شمار می‌آید. وجود نسخه‌های خطی از دوره‌های گوناگون تاریخی همواره نگاه پژوهشگران، کتاب‌شناسان و نسخه‌شناسان را به این موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی می‌کشاند. رنگین‌کمانی از آثار تاریخی این سرزمین در کنار نسخه‌های یادشده، کتابخانه و موزه ملی ملک را در جایگاه یکی از گنجینه‌های مهم تاریخ و فرهنگ کشور نشانده است. سلسله نشست‌های علوم و فنون در ایران دوران اسلامی، کوشش تازه این موقوفه در گستره بازشناسی ذخیره‌های علم و دانش تمدن اسلام و ایران به شمار می‌آید که به ویژه پس از گشایش تالار موزه‌ای «علوم در ایران اسلامی» در آبان 1397 خورشیدی، نوری بر این گوشه از عصر زرین فرهنگ و تمدن این سرزمین می‌تاباند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی را به حضور در نخستین کارگاه آموزشی از سلسله نشست‌های علوم و فنون در ایران دوران اسلامی با موضوع «شناخت انواع کاغذ در نسخه‌های خطی» در روز پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 خورشیدی از ساعت 14 فرامی‌خواند. حضور در این کارگاه آموزشی پژوهشی به دلیل گنجایش محدود، با نام‌نویسی پیشین امکان‌پذیر خواهد بود. دوستداران حضور در کارگاه آموزشی «شناخت انواع کاغذ در نسخه‌های خطی» برای نام‌نویسی می‌توانند در روز سه‌شنبه 2 بهمن 1397 خورشیدی از ساعت 11 تا ساعت 13 با شماره تلفن 66700878 (بخش پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک) تماس گرفته و نام خود را بنویسند.

این کارگاه آموزشی در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» از دوستداران کتاب و نسخه‌های خطی و پژوهشگران هنرهای سنتی میزبانی می‌کند.

logo-samandehi