برگشت 560 اثر تاریخی به ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگشت560 اثر تاریخی با قدمت بالای 80سال به کشور با تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: افزون بر این از ابتدای سال نیز 140 هزار شی خصوصی و دولتی نیز ثبت شده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نوشت، احد آزادی خواه در حاشیه جلسه با رئیس کمیسیون فرهنگی با علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،گفت: ورود این 6 میلیون در 9 ماه امسال در حالی است که در سال گذشته در طول 12 ماه 5 میلیون گردشگر به کشورما سفر کرده بودند.
وی درباره جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این جلسه ابتدا معاونان سازمان به تفکیک حوزه وظایف، گزارشی از عملکرد خود ارائه و نمایندگان عضو کمیسیون نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

ورود 6میلیون گردشگر خارجی به ایران در 9 ماه گذشته
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: 6 میلیون گردشگر خارجی در 9 ماه گذشته وارد ایران شده‌اند که نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش را شاهد هستیم.

ایران رتبه نخست ثبت جهانی شهرهای تاریخی
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ،افزود: 10 شهر کشور ثبت جهانی شدند که توانستیم با سبقت از کشور چین رتبه نخست در ثبت جهانی شهرهای تاریخی را به خود اختصاص دهیم.
وی یادآور شد: در گزارش مسئولان سازمان میراث فرهنگی در حوزه اشتغال نیز عنوان شد که در این حوزه 42 هزار و 407 شغل از ابتدای سال 97 ایجاد شده شده است و فروش داخلی صنایع دستی نیز در 9 ماهه گذشته یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.
آزادی خواه با بیان اینکه سازمان میراث همچنین 23 نمایشگاه در خارج از کشور برای معرفی صنایع دستی داخلی ایجاد کرده است، گفت: برای جلوگیری از ورود صنایع دستی خارجی نیز مصوبه‌ای در جهت ممنوعیت آن به تصویب رسید که برابر همین ممنوعیت دو محموله 20 تنی توسط ستاد مبارزه با قاچاق و کالا توقیف شد.
وی افزود: در حوزه فروش داخلی صنایع دستی نیز 18درصد رشد داشته است که بر همین مبنا برای عرضه صنایع دستی 5 نمایشگاه دائمی توسط سازمان احداث شده است.
این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: همچنین سندی راهبردی با تعامل سازمان جهانی گردشگری برای توسعه گردشگری کشور تنظیم شده و سازمان میراث فرهنگی برای نگهداری و طولانی تر شدن طول سفر گردشگران خارجی و همچنین توزیع سفر گردشگران نیز سازمان میراث فرهنگی برنامه‌هایی دارد که این اقدام نیز قابل تقدیر است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌‎ای برای تقویت نشاط عمومی در جامعه، گفت: طبق تأیید رئیس جمهور تنها دستگاه‌هایی که در ایجاد فضای نشاط موفق بوده، سازمان میراث فرهنگی است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آسان سازی سفر و انجام سفر حرفه‎ای در برنامه‌های سازمان میراث قرار دارد، ادامه داد: 2 هزار کارگاره مرمت‌کاری و یک هزار و 467 روستای بوم‌گردی در کشور شناسایی شده است.

برگشت 560 اثر تاریخی به کشور
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین از برگشت 560 اثر تاریخی قدمت بالای 80 سال به کشور با تلاش‌های سازمان میراث خبر داد و گفت: افزون بر این از ابتدای سال نیز 140 هزار شی خصوصی و دولتی نیز ثبت شده است.

logo-samandehi