آثار هنری «بنکسی» در پایتخت تایوان به نمایش در می آید


نمایشگاهی حاوی 20 اثر از «بنکسی» هنرمند خیابانی انگلیس روز شنبه (18 اسفندماه) هفته آینده در شهر تایپه پایتخت تایوان برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از روزنامه تایپه تایمز نوشت، این نمایشگاه که حراجی «فیلیپس» متصدی برگزاری آن است، تا 24 ماه مارس (4 فروردین 1398) در مرکز خرید «بلاویتا» در شهر تایپه دایر خواهد بود.
بنکسی که هویت اش هنوز فاش نشده، با تمسخر جنگ، نظام سرمایه داری، ریاکاری و آزمندی از طریق نقاشی‌های خیابانی اش، شهرت یافته است.
به گفته فیلیپس، آثار این هنرمند در سال 1993 شروع به نقش بستن روی دیوارها و قطارها کرد و تا سال 2001 هنر وی در همه جای بریتانیا نمایان شد تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود.
بنکسی سال گذشته میلادی زمانی که نقاشی معروف خود تحت عنوان «دختری با بادکنک» را پس از فروخته شدن در حراجی ساتبی به قیمت یک میلیون و 300 هزار دلار، ریزریز کرد، باعث جلب توجهات جهانی به خود شد.
چندی پیش اثر دیگری از این هنرمند روی دیوار یک تعمیرگاه خودرو در شهر «پورت تالبوت» در ولز بریتانیا نقش بست که با مبلغ شش رقمی فروخته شد.
بنکسی هنرمندی است که ردی از آثارش علاوه بر انگلیس در ژاپن نیز مشاهده شده، اثری منتسب به وی که یک موش با چتری در دست را نشان می دهد، روی یکی از درهای ایستگاه مونوریل شهرک «هینوده» در بخش غربی توکیو نقش بسته است.
اکنون تحقیقاتی در ژاپن جریان دارد در این مورد که آیا این نقاشی، واقعا اثر دست این هنرمند ناشناس است. نام واقعی بنکسی هنوز بر کسی آشکار نیست اما «گُلدی» موسیقیدان انگلیسی چندی پیش در یک مصاحبه خبری سهوا نام واقعی او را فاش کرد.
گُلدی در آن مصاحبه، ناگهان از فردی به نام «رابرت» نام برد. بسیاری مظنون شدند که این فرد ممکن است «رابرت دِل ناجا» عضو گروه موسیقی «حمله گسترده» باشد.
هرچند «دل ناجا» شایعاتی در مورد تعیین هویت بنکسی را رد کرده، اما برخی اشتباه کلامی گلدی را جدی گرفته اند و معتقدند دل ناجا همان بنکسی هنرمند است.

logo-samandehi