روایت مهسا قاسمی از مکث در گالری شلمان


گروه هنری اورنگ با همکاری گالری شلمان نمایشگاه گروهی نقاشی، نقاشیخط و مجسمه تحت عنوان "مکث" را برگزار کرد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

تن به جریانات زندگی سپرده ای...
و از مقابل هست و نیست دنیا درگذری... که ناگهان چیزی تو را از حرکت باز میدارد، میخکوبت میکند، مات میشوی و ناتوان از گذر ...
دچار مکث در زمان و مکان شده ای در تماشای رنگها و نقشهای خیال انگیز ...
روحت را با مکث در مقابل تک تک نقشها متوقف کن، درنگ کن، نفسی عمیق بکش و لذت را در وجودت به جریان بیانداز...
مکث کن ببین و بیاندیش تا روح زندگانی ات پیوسته در جریان باشد.

رضا شاه حسینی

اسامی هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه به ترتیب الفبا:

مریم ابراهیم زاده، بهاره احمدی، سونیا اسلامیه، کیانا اسلامیه، نادیا اسلامیه، خیرالله اصغری، کیمیا ایبگی، فاطمه باقر پور، آقای رضا براتی، پریسا پگاه، محسن توکلی، ایمان حبیبی، فیروزه خدیوی، مهدی خرمی نژاد، شبنم خوش طلب، محبوبه ربانی، رکسانا رضایی، هاله رهنما، آیدا سعیدی، فریبا سلطانی، زهرا سلیمیان، فاطمه صحفی خواه، کاملیا صفایی، سوده صفرزاده، سمیرا عزیزی، هانیه عطایی، غزاله فدوی، مهناز قاسم پور، سجاد گمار، آرش لاهیجی، امیر مباشر، مریم محبت دوست و فاطمه نافع

نمایشگاه "مکث" به کوشش مهسا قاسمی، رضا شاه حسینی و علی مزارعی از 17 الی 22 اسفندماه برگزار میشود و علاقمندان جهت بازدید از آثار این هنرمندان می توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری شلمان واقع در بلوار میرداماد، رودبار غربی، کوچه کاووسی، پلاک 27 مراجعه نمایند.

از آنجا که این نمایشگاه حاصل همکاری گالری شلمان با گروه هنری اورنگ است، کیوریتوری آن نیز به عهده مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی و علی مزارعی است.
مهسا قاسمی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین هدف از جمع آوری این مجموعه را چنین تشریح کرد: این مجموعه گردآوری آثاری مدرن در زمینه های نقاشی، نقاشیخط و حجم از هنرمندان غالبا جوان کشور است که تلاش شده به بهترین نحو انجام بگیرد.
نظرمان این بود تا آثاری را گردآوری كنیم که از سایر نمایشگاه هایی که داشتیم مدرن تر و متفاوت تر باشند. با این هدف بود که نام "مکث" را انتخاب کردیم و از بین تعداد زیادی از آثار، مجموعه مکث را در مدت زمان ۲ ماه جمع آوری کردیم.
در ای نمایشگاه بیش از چهل اثر در ابعاد مختلف به انتخاب داوران، که البته ابعاد بیشتر آنها ۵۰ در ۷۰ هستند، برای نمایشگاه انتخاب شدند و ۶ اثر حجم چوبی، فلزی و سنگ نیز برای نمایشگاه انتخاب گردیدند. تکنیک و سبک در آثار منتخب آزاد، اما مدرن بودن آثار از مهمترین دلایل انتخاب آنها بود.

این کیوریتور ضمن تاکید بر اینکه سعی بر این بود تا آثار مدرن انتخاب شده نمایشگاه به گونه ای باشند که بیننده را نیز به مکث و تفکر (حتی برای یک لحظه) وادار کند، افزود:
معیار اصلی کیوریتورها در این مجموعه توجه به هنرمندان جوان مدرن‌گرای امروز جامعه بوده و هست که خوشبختانه هنرمندان سطح بالایی آثارشان برای این نمایشگاه انتخاب شد.

وی در پایان توضیح داد:

در طول یک سال گذشته همواره سعی کردیم تا آثار هنرمندان جوان مطرح و همچنین جوانان گمنام را در سطح قابل قبولی به نمایش بگذاریم تا فضای مناسبی در جهت دیده شدن هنرمندان پدید آوریم و خوشبختانه تا حد زیادی به این هدف رسیدیم. نكته دیگر اینکه از نظر فروش آثار هنرمندان نیز موفق بودیم و ضمن به دست آوردن تجربیات بسیار توانستیم راه‌های تازه ای برای رسیدن به بازار هدف را تجربه کنیم. امیدواریم با صمیمیتی که بین ما و سایر اعضا و همچنین هنرمندان و گالریها برقرار شده در آینده کارهای مثبت بیشتری برای جامعه هنری کشور انجام دهیم.

طراح پوستر: مهسا قاسمی

اثر رضا براتی

اثر رضا براتی

اثر پریسا پگاه

اثر آرش لاهیجی

logo-samandehi