آسیب 38 میلیاردی سیل به بناهای تاریخی همدان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: طی بارندگی‌های اخیر 38 میلیارد و 800 میلیون ریال به بناهای تاریخی همدان خسارت وارد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، علی مالمیر بیان کرد: بارش های اخیر موجب شد تعدادی از ابنیه تاریخی دارای ارزش 60 تا 70 درصد دچار آسیب شوند.

وی اعلام کرد: طی بارش های متوالی در روزهای 11 و 12 فروردین، تعدادی از ابنیه دارای ارزش استان دچار آبگرفتگی های جزیی و کلی شدند که نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه تنها یخدان میرفتاح ملایر دچار خسارت کلی شده است، اظهار کرد: به بناهای تاریخی دیگر استان به صورت جزیی آسیب وارد شده است.

مالمیر یادآور شد: چکه کردن آب از سقف و یا ورود رطوبت به داخل بنا از جمله آسیب های جزیی به برخی از بناهای خسارت دیده است که باید مجدد عایق آنها تعویض شود.

وی درباره بنای پل زرامین نهاوند گفت: آن بخش از پل زرامین که تاریخی است، آسیب ندیده بلکه تنها دیوارهای بیرونی آن خسارت دیده که اداره راهداری آنها را ترمیم می‌کند.

مالمیر اظهار کرد: میزان خسارات وارده، به ستاد مدیریت بحران اعلام شده است که در صورت تأیید از اعتبارات ملی و استانی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: مرمت تمام آثار تاریخی صدمه دیده در اولویت میراث فرهنگی ‌قرار دارد.

logo-samandehi