چگونگی شکل گیری موزه و موزه‌داران در فرانسه بررسی می شود


هانا شیدیاک، موزه‌دار بخش آسیا و خاورمیانه موزه کیوبرنلی- ژاک شیراک (موزه مردم‌شناسی) پاریس فرانسه (Musée du Quai Branly) در نشستی پژوهشی در کتابخانه و موزه ملی ملک درباره چگونگی شکل‌گیری موزه و جایگاه موزه‌داران در فرانسه به سخنرانی می پردازد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نشست پژوهشی «چگونگی شکل‌گیری موزه و جایگاه موزه‌داران در فرانسه» با سخنرانی هانا شیدیاک، موزه‌دار بخش آسیا و خاورمیانه موزه کیوبرنلی- ژاک شیراک (موزه مردم‌شناسی) پاریس فرانسه (Musée du Quai Branly) در روز چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 14 در کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور دوستداران موزه و موزه‌داری به ویژه علاقه‌مندان به سیر دگرگونی موزه و موزه‌داری در فرانسه برگزار می‌شود.

هانا شیدیاک که یکی از همکاران پروژه نمایشگاه امپراتوری گل سرخ (هنر قاجار) در موزه لوور لانس به شمار می‌آمد، اردیبهشت سال 1397 خورشیدی در بازدید از تالارها و نمایشگاه‌های موزه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک، با بیان شگفتی از گنجینه آثار موزه‌ای این موقوفه به ویژه در زمینه هنر اسلامی- ایرانی، از زمینه‌های مشترک میان این گنجینه با موزه کیوبرنلی- ژاک شیراک (موزه مردم‌شناسی) پاریس فرانسه (Musée du Quai Branly) در زمینه هنر ایران و اسلام رانده بود. این موزه‌دار و پژوهشگر اکنون با سخنرانی درباره چگونگی شکل‌گیری موزه و جایگاه موزه‌داران در فرانسه، آرای خود را با دوستداران ایرانی موزه و موزه‌داری در میان می‌گذارد.

دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ می توانند به ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» مراجعه نمایند.

logo-samandehi