پایش ناودان‌های بافت تاریخی در پی پیش‌بینی بارندگی شدید در یزد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی یزد با اشاره به فراخواندن دانشجویان سراسر استان از آغاز پویش دانشجویی پایش ناودان‌های بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا : از آغاز به کار پویش دانشجویی پایش ناودان‌های بافت تاریخی خبر داد و اظهار کرد: بنا بر فراخوان منتشر شده از دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد نسبت به پایش ناودان‌های خانه‌های ساکنان بافت تاریخی و اماکن تاریخی دعوت کردیم.

یزد

وی در این رابطه افزود: به دنبال پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و بارش‌های اخیر، این پویش از امروز صبح آغاز و تا پایان روز یکشنبه همچنان ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان این که دانشجویان به عنوان همکارانی با نیروهای اداره کل میراث فرهنگی در این اقدام مشارکت می‌کنند، گفت: به دلیل گستردگی بافت تاریخی با وسعت شش هزار هکتار و تعداد زیاد خانه‌های ساکنان این بافت، نیازمند مشارکت مردمی به ویژه دانشجویان در امر پایش خانه‌های تاریخی و ساکنان هستیم.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از وقوع بارش‌های قابل ملاحظه در این استان طی عصر امروز و فردا خبر داد.

«سیدعباس میرحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که موج بارشی جدیدی از امروز ۲۴ فروردین‌ماه تا دوشنبه ۲۶ فروردین استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: افزایش ابر، بارش باران، رگبار، رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش باد شدید از پیامدهای این موج بارشی است.

وی با اشاره به کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما و مه آلودگی هوا در روز یکشنبه، افزود: خروج مدل‌های عددی هواشناسی بیانگر بارش‌های قابل ملاحظه در استان بویژه شهرستان‌های تفت، مهریز، بخش‌هایی از اردکان، بافق،بهاباد و ارتفاعات شیر کوه از عصر امروز است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در پایان نیز گفت: با توجه به این که احتمال خسارت ناشی از رواناب، آب گرفتگی معابر عمومی و شهری بویژه در یزد وجود دارد، ضروری است مسئولان مربوطه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

logo-samandehi