حساسیت مردم نسبت به حفاظت از آثار تاریخی افزایش می یابد

مسئول حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاروان از برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت مردمی از میراث فرهنگی به منظور ایجاد حساسیت مردم نسبت به آثار تاریخی خبر داد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه محسنی با اشاره به جزئیات برپایی این کارگاه های آموزشی، گفت: در این کارگاه که در دو بخش برای کودکان و بزرگسالان برگزار می شود، مردم با حساسیت های نگهداری آثار تاریخی آشنا می شوند.

وی گفت: در این کارگاه به مردم آموزش داده می شود، چه رفتارهایی در هنگام بازدید از آثار تاریخی در موز ها می توانند سبب تخریب آنها شود. رفتارهایی ساده مانند نزدیک شدن به آثار و دست زدن به این گونه آثار چگونه سبب آسیب دیدن آنها می شود.

وی با بیان این که برگزاری این کارگاه ها از سال 82 دوبار در سال به افزایش حساسیت در موزه ها منجر شده است، اظهارداشت: در این کارگاه با شیوه های نوین به کودکان نیز چگونگی حفاظت از آثار موزه آموزش داده می شود.

محسنی با اشاره به نمایش روند مرمت آثار باستانی گفت: همواره این بخش از کارگاه برای مردم بخصوص گردشگران خارجی جذاب است زیرا مشاهده می کنند مراحل مرمت با استفاده از علم و تکنولوژی های روز دنیا در ایران انجام می شود.

وی همچنین توجه به باغ های موزه ها را یکی دیگر از برنامه های این کارگاه بخصوص برای کودکان عنوان کرد و افزود: در این کارگاه به کودکان گفته می شود تنها موزه ها با اهمیت نیستند بلکه باغ های منتهی به موزه های نیز دارای تنوع زیستی و جانوری فراوانی هستند.

وی با اعلام این به جز عامه مردم مجموعه داران آثار تاریخی نیز این گونه کارگاه های استقبال می کنند، افزود: بسیاری از افرادی که دارای مجموعه خانوادگی آثار تاریخی همچون نقاشی هستند برای آگاهی از چگونگی مرمت و نگهداری از آثار باستانی به این کارگاه مراجعه می کنند.

کارگاه های آموزشی «حفاظت مردمی از میراث فرهنگی» به همت واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از تاریخ 9 تا 11 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 17در این مجموعه برگزار می شود.

logo-samandehi