عمری در سرایش عاشقانه برای وطن

محمود محمدی هنرمند مجسمه ساز ایرانی در لندن درگذشت

محمود محمدی، هنرمند مجسمه ساز و پژوهشگر ایرانی با قلبی سرشار از عشق به سرزمین کهن اش، پس از خلق آثار متعددی در طول عمر ارزشمند و پربارش از جمله تندیس های مشاهیر ایرانی در سراسر جهان، بهار سال 98 چشم از جهان فروبست.

در حال اجرای یکی از پرتره ها برای کتابخانه ایرانیان


به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند فارغ التحصیل رشته مجسمه سازی از دانشکده هنرهای زیبا در سال 1353 و فارغ التحصیل مرمت آثار هنری و باستانی از ژنوا ایتالیا در سال 1355 بود. مجسمه طراحی شده او از جنس کاغذ در کنار آثار هنرمندان دیگر از قاره های جهان برای پنجاهمین سال هنر معاصر در سال 1378 (1999) Mebac واقع در شهر Mezieh en brain فرانسه در موزه هنر معاصر این شهر قرار داده شد و تنها منتخب آن موزه اعلام شد.

اهالی هنر در لندن اگر دلتنگ محمود محمدی شدند به کتابخانه ایرانیان در لندن خواهند رفت و مجسمه های فردوسی، خیام، ابن سینا، نیما یوشیج، صادق هدایت، فروغ فرخزاد و پروین اعتصامی را که ساخته دست اوست، نظاره کنند.

گالری آنلاین به نقل از Iranianlibrairy.org.UK گزارش میدهد، که کتابخانه ایرانیان در لندن در آوریل 1994 (۱۳۷۳) با حضور جمع کثیری از ایرانیان فرهنگ دوست رسما افتتاح شد که در این شب مجسمه های استاد محمود محمدی مجسمه ساز و هنرمند ایرانی در معرض دید همگان قرار گرفت و حضور این مجسمه ها به فضای فرهنگی کتابخانه جلوه خاصی بخشیده است.

محمود محمدی متولد مهر ماه ۱۳۳۰ اصفهان بود و در خانواده محمدی هنر جزء لاینفک زندگی برشمرده میشد. وی دیپلم ریاضی را در سال ۱۳۴۸در تهران دریافت کرد و سپس درهمان سال در رشته مجسمه سازی وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران شد و یک سال بعد به همراه همسر خواهر خود مریم محمدی، محمدابراهیم جعفری به تدریس در آتلیه کنکور اهتمام ورزید.

این هنرمند همچنین موسس استودیو مرمت آثار هنری و آنتیک محمدی در لندن در سال ۱۳۵۹ ( 1980) بود.

در سال ۱۳۷۸ (1999) یکی از اثار او که مجسمه ای از کاغذ بود برای پنجاهمین سال هنر معاصر Mebac واقع در شهر mezieh en brain فرانسه در موزه هنر معاصر این شهر قرار داده شد؛ پنج هنرمند از پنج قاره انتخاب شده بودند و اثر محمود محمدی از آسیا منتخب موزه آن شهر شد.

مجسمه کاغذی

آخرین مرمت او در موزه بریتانیا «مرمت تابوت و بخشی از یک مومیایی مصری» و دیگری مرمت، اثری از پرویز تناولی استاد و دوستش بوده است.


گالری آنلاین این واقعه ناگوار را خدمت خانواده این هنرمند و جامعه هنری ایران تسلیت می گوید.

روحش شاد، یادش گرامی و رهش پررهرو باد.

در حال ساختن مجسمه در حیات دانشکده هنرهای زیبا

محمود محمدی در کارگاهش در کنار مجسمه فردوسی و نقاشی از پرتره دکتر مصدق بر دیوار کارگاه

مجسمه ای در پارک برای کودکان

logo-samandehi