تورهای هنرگردی در تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی (۲۰ خرداد) تورهای هنر گردی به منظور بازدید شهروندان از کارگاه‌ها و مراکز عرضه صنایع دستی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، پرهام جانفشان _ مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران _ با بیان اینکه «هویت فرهنگی که امروز در موزه‌های کشور به آن می‌بالیم زاییده ذهن خلاق هنرمندان ایرانی در طول تاریخ بوده است»، گفت: تورهای هنرگردی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که شهروندان به عنوان مثال پس از بازدید موزه آبگینه از یک کارگاه سفالگری یا کارگاه شیشه‌گری بازدید کنند تا درک و نگرش بهتری از خلاقیت و توان هنرمندان ایرانی در طول تاریخ داشته باشند.

صنایع دستی

جانفشان افزود: تورهای هنرگردی در سه محور موزه فرش به همراه بازدید از کارگاه گلیم‌بافی، بافت تاریخی تهران و بازدید از بازارچه صنایع دستی محور تاریخی عودلاجان و موزه آبگینه و بازدید از کارگاه هنرمندان رشته شیشه و سفال طراحی شده است.

او خاطرنشان کرد: بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی در قالب تورهای تهران‌گردی ضمن حمایت و دلگرمی هنرمندان در فروش محصولات تولیدی، سبب می‌شود تا دست واسطه‌ها بین گردشگر و هنرمند کوتاه شود و محصولات هنری با قیمت واقعی به گردشگران عرضه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: اگر جامعه به این موضوع حساس باشد که خرید صنایع دستی داخلی به جای تولیدات خارجی که با روح فرهنگ ایرانی سازگاری ندارد موجب اشتغال هموطنان خواهد شد، بی‌شک صنایع دستی جایگاه ثابتی در سبد خرید خانوار ایرانی پیدا خواهد کرد.

جانفشان اظهار کرد: تورهای هنرگردی به صورت رایگان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این تورها می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به سامانه ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند.

logo-samandehi