اکبری، مدیر جشنواره قلم؛

آرت پنکس؛ پیوند میان صنعت نوشت افزار و هنرمندان است

"در این میان دوست داشتم بین کسانی که در این عرصه به طور صنعتی کار می کنند و هنرمندانی که از نوشت افزارها برای کار خود بهره می جویند پیوند برقرار شود." این را مجید اکبری، مدیر برگزاری جشنواره هنری قلم «آرت پنکس»، در افتتاحیه این رویداد روز دوشنبه 3 تیرماه در گالری آینه فرهنگستان صبا بیان کرد در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

مجید اکبری در رابطه با نحوه شکل گیری این جشنواره به خبرنگار گالری آنلاین گفت: این نمایشگاه به همت هنرمندان و هنرجویان، اساتید و دانشجویان برگزار شده است که در زمینه نقاشی با خودکار فعالیت می کنند. عمدتا کشف استعدادهایی که در این زمینه فعالند و معمولا به صورت جسته گریخته در نمایشگاه های مختلف دیده می شوند، شناسایی شده و سعی شده تا دور هم جمع گردند؛ چون قلم سهل الوصول ترین وسیله است برای انجام کار- از نوشتن تا کشیدن چیزی که به عنوان طرح یا نقاشی در ذهن هنرمند است-.

وی افزود: بخاطر این موضوعات ما سعی کردیم با این امر پیوندی داشته باشیم و راحت ترین وسیله را در نظر گرفته و نمایشگاهی در این حوزه برگزار نمودیم. در این زمینه اساتید بسیار خوبی کمک کردند، همراهان بسیار خوبی از دانشجویان بودند.

اکبری اظهار داشت: در این رویداد 186 نفر از هنرمندان از سراسر کشور کار ارسال کردند و چیزی حدود 400 اثر می باشد. این آثار در زمینه طراحی، نقاشی، تصویرسازی و خوشنویسی هستند. در کل بیش از 1000-1200 طرح به دبیرخانه جشنواره رسید و بعد از قضاوت داوران تعداد 400-450 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافت.

مدیر این جشنواره همچنین گفت: چون بنده مدیر برگزاری نمایشگاه نوشت افزار هم هستم و این رویداد را 7 سال است به صورت بین المللی برگزار می نمایم؛ در این میان دوست داشتم بین کسانی که در این عرصه به طور صنعتی کار می کنند و هنرمندانی که از نوشت افزارها برای کار خود بهره می جویند پیوند برقرار شود. وی سپس از حامیان نمایشگاه یاد کرده و اذعان داشت: امید داریم این رویداد به صورت سالانه برگزار گردد. قطعا اولین سال سخت ترین نیز است.

اکبری همچنین افزود: برخی از هنرمندان گمنام یا منزوی هستند و به دلیل نداشتن یک سری امکانات و اطلاعات همیشه محروم باشند و یا بسیاری از گالری ها برای ورودیه آثار پول دریافت می کنند، در بخش فروش آثار درصدهای بسیاری دریافت می کنند، فیلترهای زمانی بعدی ارائه می نمایند و این عوامل باعث سرخوردگی هنرمند می گردد. در این نمایشگاه هنرمندان به صورت رایگان از شهرستان ها و جاهای مختلف توانستند، شرکت نمایند. اگر اینچنین رویدادهایی را با کمک حامیان بتوانیم اجرا کنیم اتفاق بسیار بزرگی است.

وی در نهایت از فرهنگستان صبا هم برای در اختیار گذاشتن رایگان محل نمایشگاه تشکر کرد و گفت با حمایت های موسسه صبا ما توانستیم در حوالی روز قلم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

logo-samandehi