شرح دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران از زبان دبیر برنامه

«مجسمه های بدست آمده از دومین دوره سمپوزیم در محل باغ هنرمندان در محدوده خانه هنرمندان نصب خواهد شد» این را سید مجتبی موسوی، معاون هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و دبیر دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاینگفت.

در ادامه خواننده گفتگوی وی با خبرنگار گالری آنلاین باشید.

موسوی با اشاره به اینکه «هنرمندان معاصر کشور» موضوع این دوره از برنامه است، گفت: در نهایت ۲۶ هنرمند مجسمه ساز به کارگاه سمپوزیوم راه یافتند و پس از ۸ روز فعالیت - ۱۰ الی ۱۷ تیرماه- هر یک پرتره یکی از مفاخر هنری کشور را ساختند.

وی افزود: جنس این پرتره ها از خمیر است. آنها بعد از اتمام سمپوزیوم قالب گیری شده و تبدیل به برنز خواهد شد. در نهایت آثار در محل باغ هنرمندان در محدوده خانه هنرمندان ایران نصب می شوند. امید داریم با وجود مجسمه هایی از سردیس مشاهیر هنری کشور یک محل جذابی برای گردشگران و شهروندان تهرانی به وجود آید.

دبیر این دوره از سمپوزیوم اذعان داشت که در این دوره تلاش شده است از هریک از رشته های هنری مفاخر شاخص و پیشکسوت نمونه های سردیس ساخته شود.

موسوی همچنین بیان کرد: مشخص است که محدودیت های سمپوزیوم به لحاظ تعداد حضور هنرمندان مجسمه ساز این فرصت را از ما گرفته است که ما بتوانیم همه هنرمندانی که می بایست سردیس آنها ساخته می شد را در این برنامه قرار دهیم؛ ولی ما امیدواریم در آینده از شخصیت های هنری دیگر هم پرتره هایی ساخته و به این مجموعه اضافه کنیم یا در نقاط دیگر شهر بگذاریم. البته در گذشته هم نمونه هایی از اساتید ساخته شده است مثل استاد منیز، استاد انتظامی، استاد مشایخی و نظایر این مفاخر.

معاون هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با سومین دوره از سمپوزیوم گفت: امیدواریم سومین دوره از این رویداد هم در کمتر از یک سال آینده برگزار گردد. طبیعی است که در دوره بعد ما گروه دیگری از مفاخر کشور را موضوع سمپوزیوم قرار خواهیم داد تا بتوانیم در هر دوره به یکی از اقشار فرهنگی و هنری کشور بپردازیم.

وی همچنین گفت: ما در حوزه ادبیات، علوم انسانی، علم و دانش و ورزش برنامه ریزی هایی را داریم که بتوانیم در برنامه های آتی در هر دوره یکی از گروه ها را موضوع مجسمه سازی قرار دهیم و از مفاخر حوزه های مختلف تندیس هایی را بسازیم.

موسوی به ارزیابی این دوره از سمپوزیوم اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره یکی از بهترین رویدادهای ساخت پرتره بود. البته جذابیت موضوع یعنی مفاخر هنری و چهره های شناخته شده که محبوبیت زیادی برای مردم دارند بر این امر تاثیرگذار بود. برخی از هنرمندانی که در قید حیات بودند خود و یا خانواده شان تشریف آوردند و از این امر احساس خوبی داشتند. در واقع تجلیلی که از مفاخر هنری کشور شد برای مردم، هنرمند و خانواده وی بسیار خوشایند بود.

وی در نهایت افزود: با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان این دوره گروه های جوان بودند کیفیت آثار از مطلوبیت بالایی برخوردار بود.

logo-samandehi