جایگاه درخشان هنرمندان ایرانی درشهرك بین المللی هنر پاریس

رئیس شهرک بین المللی سیته پاریس، بندیکت الیوت با هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باب شرایط اعزام وپروپوزال هنرمندان به سیته، اهمیت هنر ایران در اروپا، حضور پر رنگ پاویون ایران در بینال ونیز و مباحث هنری بسیاری گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ در ابتدای این نشست، بندیکت الیوت با اشاره به جایگاه بسیار ارزشمند ایران در شهرک هنری سیته گفت: ایران از سال 1966 که سیته راه اندازی شده تا کنون 500 هنرمند ایرانی را به این شهرک اعزام کرده و به همین دلیل از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در میان هنرمندانی که تا کنون به سیته اعزام شدند، نام های درجه یک و نام آشنای هنر ایران را می توان دید؛ در میان 100 کشوری که در سیته آتلیه دارد؛ ایران رتبه ششم را داراست.

هادی مظفری ضمن خوشامد گویی به خانم الیوت برای حضور در ایران گفت: ما از این پس از حضور هنرمندانی در پاریس و شهرک سیته استقبال می کنیم که طرح و پرپوزال داشته و از آغاز حضور تا پایان دوره برنامه ای ویژه را برای خلق آثار و رونمایی اثر یا آثارشان در نظر گرفته باشند.

رئیس شهرک هنری سیته گفت: خوشبختانه در دوره جدید، وضعیت پرونده هنرمندان اعزامی بهبود جدی بخشیده شده و کیفیت آثار هنرمندانی که به سیته اعزام می شوند بالاتر از گذشته است، این نکته کاملا هویداست. شاید در دوره هایی سطح هنری و کیفیت آثار هنرمندانی که به سیته اعزام می شدند در حد و اندازه سایر کشورها نبود ولی الان هنرمندان در حد شان و نام ایران حضور پیدا می کنند و این خیلی امید بخش است.

بندیکت الیوت اظهار داشت: ما موفقیت های ایران در حوزه هنرهای تجسمی در مجامع بین المللی را دنبال می کنیم و خبرهای خوب حضور پر رنگ پاویون ایران در ونیز به گوش ما در سیته رسیده است. یکی از هنرمندان اعزامی ایران به پنجاه و هشتمین بینال ونیز خانم علیخانزاده است که پیشتر در دوره های سفر مطالعاتی سیته حضور داشته اند. ایشان به نوعی از هنرمندان سیته محسوب می شوند و حضور ایشان در این دوره بینال ونیز باعث خوشحالی ماست. دنبال کردن وضعیت و کیفیت هنر ایران در میان علاقمندان و هنرمندان فرانسه از مرز کنجکاوی گذشته و امروز به عنوان یک عطش هنر ایران را دنبال می کنیم. هنر ایران برای اروپا بسیار جذاب و قابل پیگیری است. امیدوارم مسیر پیش رو راه موفق تری برای مفاهمه، گفت و گو و آموزش در زمینه هنردر عرصه بین المللی باشد.

گفتنی است، سیته شهرکی هنری در پاریس ـ فرانسه است که در سال 1966 به منظور گردهم آیی هنرمندان جای جای دنیا در کنار هم به منظور تبادل نظر، گفت و گو، آشنایی با هنر روز دنیا و... ایجاد شده و 100 کشور جهان در این شهرک، آتلیه های تخصصی هنری دارند و ایران با چهار آتلیه جزو کشورهای تاثیر گذار در سیته است.

logo-samandehi