عظیم‌ترین هنر عمومی اروپا در یکی از بزرگراه‌های بلژیک ساخته شد

بزرگ‌ترین اثر هنر عمومی اروپا پس از آن که ۳۵ سال پیش فرانسه پیشنهاد ساخت آن در یکی از شهرهایش را رد کرد، در یکی از بزرگراه‌های بلژیک ساخته شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت نت نیوز نوشت، این مجسمه فلزی ۲۵۰ تونی که اثر «‌برنارد ونت»‌ هنرمند فرانسوی است، قرار است به عنوان بزرگ‌ترین اثر هنر عمومی اروپا به طور رسمی در اکتبر امسال رونمایی شود.

این اثر که «کمان عظیم» نام دارد،‌ در حقیقت مجسمه‌ای به شکل یک کمان بزرگ است که در بزرگراهی که «بروکسل» را به «لوکزامبورگ» را به یکدیگر وصل می کند، قرار گرفته است. این دو تکه بزرگ فلزی که در دوطرف بزرگراه نصب شده‌اند، هرکدام ۲۷ متر و ۶۰ متر ارتفاع دارند. بخشی از مجسمه که بلندتر است در حقیقت از سه قسمت مجزا و به هم چسبیده تشکیل شده است.

رد شدن از این بزرگراه این حس را به رانندگان القا می‌کند که از میان یک نیم دایره می‌گذرند.

مجسمه کمان عظیم

این هنرمند ۷۸ ساله، پیشنهاد ساخت این اثر را برای اولین‌بار به فرانسه ارائه داد. «ونـت»‌ را می‌توان به عنوان یک هنرمند متخصص در ساخت آثار هنری که ظاهر منحنی و دایره‌ای دارند، محسوب کرد. او در سال ۲۰۱۶ از یک اثر هنری دایره‌ای شکل با ارتفاع نزدیک به ۵۸ متر در شهر «بن» ‌آلمان رونمایی کرد. این اثر که در شهر «‌بن» قرار دارد «‌کمان ۱۹۸۹»‌ نام دارد و به مناسبت گرامیداشت از بین رفتن دیوار برلین و اتحاد آلمان شرقی و غربی ساخته شده است.

مجسمه کمان

«ونت» درباره مجسمه «کمان عظیم» بیان کرد: «مجسمه‌های بلندتری نسبت به اثر من وجود دارد ولی هیچکدام به بزرگی «‌کمان بزرگ» نیستند. مجسمه آزادی بدون احتتاب پایه‌های که بر روی آن قرار می‌گیرد از «کمان بزرگ» کوچکتر است و مجسمه مسیح واقع در «ریو» نیز در حقیقت یک دوم اندازه «کمان بزرگ»‌ است.»

ساخت مجسمه «کمان عظیم»‌ در مجموع ۲.۵ میلیون یورو هزینه دربرداشت.

logo-samandehi