هوادهی آثار موزه فرش آغاز شد

موزه موزه فرش از اجرای طرح هوادهی سالانه گلیم، قالیچه و فرش های این موزه تخصصی همزمان با فصل تابستان خبرداد.

به گزارش گالری آنلاین، پریسا بیضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سنت هوادهی فرش به لحاظ اهمیت حفاظت و غبار روبی و بررسی آسیبهای احتمالی دست بافته های داخل مخزن موزه همه ساله در ایام تابستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به آنکه حدود ۱۵۰۰ تخته دست بافته قالی، گلیم و پشتی داخل مخزن مد نظر است افزود: جابه جایی و انتقال آنان به فضای باز به منظور آفتاب دهی عمل دشوار و سختی بوده که امسال با فراخوانی که توسط موزه فرش در سطح ایران مخصوصا جامعه علاقمندان، هنرمندان، پژوهشگران و دانشجویان صورت گرفت تعدادی از افراد داوطلب جهت یاری در این حرکت بزرگ و ضروری ثبت نام کرده و اعلام آمادگی کردند.

مدیر موزه فرش تصریح کرد: هوا دهی فرش و انتقال آثار از مخزن به محوطه موزه فرصت بسیار عالی برای مشاهده دست بافته های موجود در انبار، مطالعه و بررسی همه جانبه بوده که پژوهشگران و کارشناسان را به انجام این کار ترغیب می کند.

به گفته بیضایی موزه فرش ایران از دوستداران هنر فرش ایران دعوت می کند تا از این ضیافت رنگارنگ در محوطه موزه فرش بازدید به عمل آورند.

وی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی موزه فرش ایران با موضوعیت مرمت بافت ها از گذشته تا حال، ساپورت بافته ها، مراحل مقدماتی مرمت ریشه، تجربیات مرمت از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ مردادماه در این محل خبر داد که این کارگاه مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

موزهٔ فرش، یکی از موزه‌های استان تهران و طراح بنای آن، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است که در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ با هدف پژوهش در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش خاصه فرش ایرانی آغاز به کار کرد.

در این موزه، فرش های بسیار نفیس از سراسر ایران که حاصل کار هنرمندان مشهور از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است به نمایش گذاشته شده است.

ساختمان موزه ۳۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و آذین‌های نمای بیرونی آن شبیه دار قالی طراحی شده است.

موزه فرش در خیابان کارگر شمالی- تقاطع دکتر فاطمی قرار دارد که در نیمه اول سال علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ از این محل دیدن کنند.

logo-samandehi