المان نخستین بانوی روزنامه‌نگار ایران توسط یکی از نوادگانش ساخته می‌شود

مشاور شهردار سمنان در امور بانوان گفت: نواده بانو عمید، المانی را به یاد مادربزرگ فرهیخته اش در سمنان می سازد.

‌به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، سمیه قاسمی با بیان این مطلب گفت: در پی برنامه ریزی صورت گرفته در شهرداری سمنان برای برگزاری نکوداشت یکصدمین سالگرد درگذشت بانو مریم عمید سمنانی در زادگاهش و اطلاع رسانی به خانواده این بانوی ارجمند، نتیجه هنرمند وی مریم سالور اعلام کرد که به یاد وی المانی را در سمنان می سازد‌.

نخستین بانوی روزنامه‌نگار ایران

وی افزود: مریم سالور از هنرمندان سرشناس کشور در زمینه سفال، سرامیک، نقاشی و مجسمه سازی است و با تقدیر از شهرداری سمنان برای برگزاری این نکوداشت تصمیم دارد تا یک تابلوی نقاشی و یک المان شهری به یاد مریم عمید به سمنانی ها هدیه کند‌.

به گفته مشاور شهردار سمنان، مریم سالورامروز در نشستی با شهردار سمنان شرکت می کند تا در جریان برگزاری این نکوداشت قرار گرفته و در خصوص اجرای المان شهری هم تصمیمات نهایی را اتخاذ کنند‌.

مریم سالور هنرمند مطرح بین المللی در زمینه سفال، سرامیک، نقاشی و مجسمه متولد 1333 در تهران است و نمایشگاه‌های متعددی در سوئیس، انگلیس، دوبی، ونزوئلا، آلمان، فرانسه و آمریکا برپا کرده است.

به گزارش ایسنا «مریم عمید سمنانی» مشهور به مزین‌السلطنه که از او به عنوان نخستین بانوی روزنامه‌نگار ایران یاد می‌شود، اهل سمنان و دارای یکی از نشریات تأثیرگذار در تاریخ مطبوعات کشور به نام نشریه «شکوفه» بوده که به مسائل مرتبط با زنان می‌پرداخته است.

logo-samandehi