توسعه دپارتمان‌ هنر اسلامی موزه لوور

موزه لوور پاریس، از دپارتمان هنرهای اسلامی خود پس از اتمام پروژه توسعه و بازسازی رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته نشنال، این پروژه بازسازی و توسعه با حمایت مالی یک موسسه خیریه سعودی صورت گرفت. از جمله تغییرات صورت گرفته به ایجاد ورودی‌های جدید و یک نمایشگاه جدید موقتی برای نمایش آثار هنر اسلامی می‌توان اشاره کرد.

دپارتمان‌ هنر اسلامی موزه لوور

مدیر موزه لوور در رابطه با این پروژه توسعه و بازسازی بیان کرد:« امیدواریم به واسطه این تغییرات میزبان بازدیدکنندگان بیشتری باشیم و بتوانیم برای علاقه‌مندان این بخش از موزه مفاهیم اولیه برای درک این میراث هنری که در موزه لوور به امانت گذاشته شده را فراهم کنیم.»

این اولین بار نیست که مؤسسه خیریه «ولید بن طلال» مبلغی را به عنوان کمک مالی به موزه لوور اهدا می‌کند. این مؤسسه در سال ۲۰۰۵ نیز ۲۳ میلیون دلار برای کمک به ساخت دپارتمان هنرهای اسلامی به موزه لوور اهدا کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده دروبسایت موزه لوور، دپارتمان هنر اسلامی جدیدترین دپارتمان این موزه محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۳ بنا شد و در سپتامبر سال ۲۰۱۲ نیز توسعه داده شد و رسما آغاز به کار کرد. در سال ۱۸۹۳ بود که برای اولین بار یک بخش در موزه لوور به "هنر اسلامی" اختصاص داده شد. در سال ۱۹۰۵ نیز برای اولین بار یک اتاق مجزا در دپارتمان هنرهای تزئینی این موزه به هنر اسلامی اختصاص داده شد.

دپارتمان هنر اسلامی موزه لوور در حال حاضر ۳,۰۰۰ اثر را به نمایش می‌گذارد که از اسپانیا تا هند به این مکان منتقل شده‌اند. قدمت این آثار به قرن هفتم تا نوزدهم میلادی باز می‌گردد.

این دپارتمان که از آثار هنری و باستانی را در کنار یکدیگر نگهداری می‌کند،‌ تاثیرات هنر اسلامی بر سبک‌های مختلف هنر و نحوه تکامل آن در طول زمان را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

در مجموع بیش از ۱۴,۰۰۰ اثر در این دپارتمان نگهداری می‌شود.

logo-samandehi