"در هر نگاه"؛ بازی با احجام صلب، سیال

نمایشگاهی با محوریت دو نگاه زن و مرد

روایت سارا جعفری از نمایشگاه هنرجویان حجم سبز

" حجم سبز فضایی است برای تبادل ایده ها ، باورها ، که هریک از هنرجویان آن آزادانه روشی را برای بیان تخیل خود برمی‌گزیند، در اینجاست که مرز میان رشته های هنری برداشته میشود و آثاری متنوع شکل میگیرد. " این را دکتر سارا جعفری هنرمند نقاش و مدرس هنر در حاشیه نمایشگاه هنرجویان آموزشگاه حجم سبز ضمن اشاره بر اینکه " باور دارم که اتفاقات خوبی در راه است ..." میگوید.

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاهی از آثار هنرجویان آموزشگاه حجم سبز زیرنظر دکتر سارا جعفری تحت عنوان "در هرنگاه" از روز جمعه ۵ مهرماه ۱۳۹۸ در گالری صا برپا می شود، به مناسبت برگزاری این نمایشگاه گفتگویی با ایشان داشته ایم که در ادامه خواننده آن هستید.

سارا جعفری فارغ التحصیل دکترای رشته هنرهای تجسمی از دانشگاه استرازبورگ - فرانسه، فوق لیسانس رشته هنرهای تجسمی از دانشگاه سوربن - پاریس ، مدرس دانشگاه هنر و موسس آموزشگاه هنرهای تجسمی حجم سبز است. وی تا کنون نمایشگاههای انفرادی و گروهی بسیاری را در ایران، فرانسه و ایتالیا برگزار کرده و در بینالهای طراحی و نقاشی آثار او به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه آثاری از فاطمه بنده زاده، محمد حیرانی، ایده خواجوند، شبیر خلج، ایران رحمانی، حدیث رضایی، آرزو سرورپور، محسن سقرجوقی فراهانی، مهدی قادری و عطیه محبی به نمایش در می آید.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:



این هنرمند در رابطه با شروع فعالیت آموزشگاه حجم سبز و شیوه آموزش هنرجویان در این مجموعه توضیح داد:

سالهاست که به تدریس هنر در دانشگاهها می‌پردازم، نیاز به داشتن فضایی خصوصی تر که بتوانم آزادانه ایده ها و باورهای خود را در آموزش هنر دنبال کنم، جرقه ای شد برای تاسیس آموزشگاهم «حجم سبز».

حجم سبز فضایی است برای تبادل ایده ها، باورها، که هریک از هنرجویان آن آزادانه روشی را برای بیان تخیل خود برمی‌گزیند، در اینجاست که مرز میان رشته های هنری برداشته میشود و آثاری متنوع شکل میگیرد.

به اعتقاد سارا جعفری حضور فعال هنرجویان و هنرمندان جوان با نگاهها و باورهای متنوع و به نمایش گذاشتن آثار آنان یکی از راههای اساسی در مسیر رشد هنر و هنرمند است؛ از اینرو تشویق نسل جوان برای مطرح کردن ایده هایی نو و حمایت از آن یکی از شوقهای همیشگی جعفری بوده است.

این استاد دانشگاه در مورد نحوه انتخاب سوژه های نمایشگاه های سالانه ی آموزشگاه حجم سبز توضیح می دهد:

نمایشگاه «در هر نگاه ...» سومین نمایشگاه هنرجویان حجم سبز است. در هریک از نمایشگاه‌ها سوژه ای کلی مطرح میگردد که هریک از هنرجویان با تخیل و نگاه شخصی خود به آن می پردازند. نمایشگاه اول در گالری هفت ثمر در سال ۹۶ و نمایشگاه بعدی در سال ۹۷ در گالری دارگون برگزار شد ، که در آن «فتو کلاژ و فتو مونتاژ» تکنیک خلق آثار هنرجویان بود.

در مجموعه «در هر نگاه ...» موضوعی، با محوریت دو نگاه مطرح میشود (نگاه زن، نگاه مرد) و آثاری با همسانی و تضاد این دو نگاه خلق میشود... موضوعی از نگاه زن دیده میشود و همان موضوع از نگاه مرد دیده شده و ایده ای اجرا میگردد.

از میان رفتن مرز میان هنرها در کلاس های دکتر جعفری سبب شده هر ساله شاهد تجربه مدیاهای متفاوت و جدیدی از هنرجویان آموزشگاه حجم سبز باشیم. امسال نیز هنرجوان آثار خود را به شکلی متفاوت ارائه خواهند که در این رابطه جعفری بیان کرد:

آثار این نمایشگاه از قالب دو بعدی خارج شده و فضای سه بعدی به خود میگیرد (بازی با احجام، صُلب - سیال) و چیده مان هایی در فضای هنرهای مفهومی خلق میشود.

نمایش آثار هنرمندان جوان در سالهای آتی، با سوژه هایی متنوع ادامه خواهد یافت و باور دارم که اتفاقات خوبی در راه است...

نمایشگاه "در هرنگاه" تا ۱۴ مهرماه همه روزه بجز دوشنبه ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری صا به نشانی خیابان پاسداران، بوستان ۸، پلاک ۱۳۴، طبقه همکف دایر خواهد بود.

logo-samandehi