نقاشیخط های قدرت ناصر به گالری شلمان می رود

قدرت ناصر از جلوه گری خط و رنگ در نقاشیخط هایش میگوید

"تِللَر" عنوان نمایشگاه نقاشیخط های قدرت ناصر است که از روز جمعه 12 مهرماه در گالری شلمان برپا می شود. "تللر در زبان ترکی به دو معنی سیم های ساز عاشیق ها و زلف های یار است که در تعدادی از آثار کلمه تللر آمده است." اینرا قدرت ناصر در شرح محتوای آثار نقاشیخط خود میگوید. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

مجموعۀ حاضر، شاملِ بیان احساسات من است؛ نسبت به زیبایی‌های شعر، موسیقی، جواهر سازی، کاشی کاری، رقص سماء، خوشنویسی و بسیاری از هنرهای دیگر...
هر اثر از این مجموعه، تصویری است، از تلفیق احساساتم نسبت به دو یا چند رشته، از هنر و زیبایی‌های نهفته در آنها. به‌عنوان مثال، یک کاشی‌کاری زیبا، قطعه‌ای شعر و سنگ‌هایی تراش خورده، برای خلق یک اثر، عواملی تأثیرگذار بوده‌اند و یا در اثری دیگر، احساساتم نسبت به رقص سماء و موسیقی بوده که سبب پیدایش اثری گشته است. احساسات در آثار من، به‌صورت کلمات و با خطوط رنگی، بر روی بوم جلوه می‌یابند.
در انتها، این مجموعه را تقدیم‌تان می‌کنم تا شما را نیز در این تجارب زیبا، سهیم سازم.

قدرت ناصر پاییز ۹۸

قدرت ناصر در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین هدف اصلی از جمع آوری این مجموعه را تلاش برای رسیدن به نوعی زبان بصری که در آن انتخاب رنگ ها با مفهوم شعری که انتخاب شده هماهنگ باشد برشمرد و افزود: در تهیه این آثار تلاش شده رنگ و خط، جلوه گری از دیگر هنر های ایرانی باشد.هدف بنده از این آثار، نه خوشنویسی، بلکه ساختار شکنی با فرم های خوشنویسی جهت خلق آثار نقاشی است. این جانب به طبع فعالیت بیش از سی سال در رشته های طراحی و نقاشی و در کنار آن خوشنویسی همواره درگیر خلق آثاری با تلفیق این دو زمینه بوده ام که در چهار سال اخیر به سرانجام رساندم.
این مجموعه شامل 17 اثر در اندازه های 120*150 کمی کوچکتر یا بزرگتر است که با تکنیک اکرولیک روی بوم با قلم موی نقاشی اجرا شده است.
وی در ادامه افزود: در این آثار بیشتر از اشعار ملا محمد فضولی،بولوت قره چورلی(سهند)،صابر طاهرزاده،میر صالح حسینی(ترجمه رباعیات خیام)،حافظ شیرازی استفاده شده است و اما تللر در زبان ترکی به دو معنی سیم های ساز عاشیق ها و زلف های یار است که در تعدادی از آثار کلمه تللر آمده است.

این هنرمند در مورد سبک کارهای خود توضیح می دهد:
دقیقا شیوه هیچ استادی مد نظرم نبوده ولی از همه ی اساتید خوشنویسی و نقاشیخط و نقاشان بهره ها برده ام. من از دوره ی نوجوانی خوشنویسی را بیشتر با قلم موی نقاشی می نوشتم چون نقاشی کردن خط را دوست داشتم و با این روش نیز با خوشنویسی آشنا شدم.
ناصر در پایان افزود:

بعد از تحصیل در رشته گرافیک و تدریس در هنرستان های تبریز، در رشته های طراحی ،تصویر سازی ،خوشنویسی ،مبانی هنر های تجسمی و ... همواره در مسیر شناخت و کنکاش درونی هستم و خواهم بود.

نمایشگاه آثار این هنرمند تا 17 مهرماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ دایر خواهد بود.

logo-samandehi