مرمت موزه هنرهای معاصر تهران به گنجینه رسید

با گذشت بیش یک سال از آغاز فرآیند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، به گفته رئیس این موزه در حال حاضر تنها بخش بازسازی گنجینه باقی مانده است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، نهم اردیبهشت سال ۹۷ اعلام شد که موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان تعطیل خواهد بود. فرآیندی که قرار بود حدود شش ماه به طول بیانجامد، به دلایلی آنچه نوسانات زیاد قیمت‌ها در بازار و همچنین نداشتن سرعت لازم از سوی پیمان‌کار اول عنوان شد، هنوز به پایان نرسیده است.

بر همین اساس هم تیر ماه سال جاری هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ با اعلام اینکه تاکنون ۶۰ درصد از پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران انجام شده است، شرایط خاص این موزه و ارزش تاریخی که دارد را از دیگر دلایل طولانی شدن فرآیند مرمت و بازسازی عنوان کرد.

Image result for ‫موزه هنرهای معاصر تهران‬‎



در همین راستا احسان آقایی ـ رئیس موزه هنرهای معاصر تهران ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره فرآیند بازسازی این موزه، با بیان اینکه «هم‌اکنون در حال جابه‌جایی آثار به گنجینه موقت هستیم»، اظهار کرد: تنها فضایی که برای مرمت باقی مانده است، گنجینه است. فعلا در حال جابه‌جایی آثار به گنجینه موقت هستیم و از آنجا که تا زمان آماده شدن، آثار در گنجینه موقت خواهند بود، استانداردهای لازم برای این فضای موقت نیز فراهم شده است.

او همچنین درباره تغییراتی که در بخش گنجینه موزه قرار است ایجاد شود نیز یادآور شد که به بخش گنجینه موزه نیز فضایی حدود ۲۰۰ متر اضافه و تاسیسات هواساز آن از کل هواسازه موزه جدا می‌شود.

آقایی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بازسازی و مرمت بخش گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران تمام می‌شود؟ گفت: بستگی به این دارد که جابه‌جایی آثار چقدر زمان می‌برد. با توجه به اینکه هیچ‌گاه این آثار با این حجم از گنجینه موزه خارج نشده بود، پیش‌بینی زمان جابه‌جایی سخت است. به هر حال جابه‌جایی نیز باید حتما توسط نیروهای متخصص صورت بگیرد که از نظر تعداد نیز محدود هستند.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه برگزاری نمایشگاه‌های موزه مشخص شده است، اظهار کرد: برنامه‌ها نوشته شده است و موزه نیز در دوره جدید خود دو نمایشگاه به صورت همزمان خواهد داشت که هنوز نمی‌توانیم نام نمایشگاه‌ها را اعلام کنیم.

logo-samandehi