رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران:

برگزاری اولین سمپوزیوم سرامیک هنری هنوز به صورت قطعی مشخص نیست

رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران، برگزاری اولین سمپوزیوم سرامیک هنری، بینال و نمایشگاه آخرین دستآوردهای این رشته را از مهمترین برنامه‌های این انجمن عنوان کرد و یادآور شد که برگزاری اولین سمپوزیوم سرامیک هنری هنوز به صورت قطعی مشخص نیست و منتطر تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، هیربد همت آزاد درباره برنامه‌های انجمن هنرمندان سفالگر ایران، توضیح داد: امیدواریم امسال بتوانیم اولین سمپوزیوم سرامیک هنری را برگزار کنیم. تاکنون پروپوزال و فراخوان آن آماده شده است و منتظر کمک مسئولان مربوطه هستیم تا بتوانیم زمان دقیق برگزاری را اعلام کنیم.

او بیان کرد که با برگزاری سمپوزیوم سرامیک هنری می‌خواهیم از گستره وسیع و قابلیت‌های زیاد هنر سرامیک برای بیان مفهوم و بیان دغدغه‌ها استفاده کنیم؛ چراکه در واقع برای ما تکنیک عمق مساله نیست، بلکه دستاویزی است برای بیان مفهوم.

رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران همچنین بزرگ‌ترین هدف این انجمن را برگزاری بینال سرامیک هنری در مهر سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین تمرکز انجمن روی این موضوع است. رایزنی‌ها انجام شده و پروپزال نیز در حال آماده‌سازی است. به محض اینکه بتوانیم با وزارت فرهنگ و ارشاد کلیت قردادها را مشخص کنیم، کارگروه‌های تخصصی شروع به کار خواهند کرد.

آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی می‌دانیم سال سختی را در پیش داریم، اما شاید بتوانیم با یک برنامه‌ریزی هوشمندانه، بودجه انقباضی و کمک مدیران بینال سرامیک هنری را برگزار کنیم؛ چراکه اگر برگزار نشود، آسیب‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

او همچنین اعلام کرد که بعد از نوروز سال ۹۹، نمایشگاه آخرین دستاوردهای هنری سرامیک نیز برگزار می‌شود.

logo-samandehi