استارتاپ‌های هنری رونق می‌گیرند

با هدف ترویج و گفتمان‌سازی، توسعه فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای صنایع خلاق فرهنگی و هنری، تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان هنر امضاء شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به برنامه‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه فرهنگ، هنر و علوم انسانی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های حمایت و ترویجی خود را در این حوزه تشدید کرده است.

فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نقشی اساسی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد. با توجه به ضرورت تقویت زیر ساخت‌های علمی و فناوری کشور در حوزه صنایع فرهنگی و هنری، این تفاهم‌نامه بین "ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری" و "فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران" امضاء شد.

محمد حسین سجادی نیری و کیوان رحیمی دبیران این دو نهاد، در ماده اول این تفاهم‌نامه بر لزوم فرهنگ‌سازی، ترویج و گفتمان‌سازی، توسعه فناوری، تجاری‌سازی دستاوردها و شکل‌دهی زیست بوم کارآفرینی صنایع خلاق فرهنگی و هنری تاکید کردند.

تلاش برای تغییر رویکرد در حوزه‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و فناوری‌های نرم با تکیه بر دانش روز دنیا در دانشگاه‌ها، بخش دیگری از سیاست‌گذاری‌های این توافق‌نامه بود.

فرهنگستان هنر متعهد شد که به راه‌اندازی بخش فناوری‌های فرهنگی و راهبری آن کمک کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نسبت به ارائه خدمات به تولید کنندگان محتوا، اختصاص فضا به شتابدهنده‌ها و گفتمان‌سازی در حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی و هنری اهتمام ورزد.

همچنین توافق شد تا ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر روی راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های تخصصی صنایع فرهنگی و هنری متمرکز شود.

این تفاهم‌نامه موارد متعدد همکاری را در بر می‌گیرد که با هدف کمک به فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد. کمک به استارتاپ‌های هنری و هنرمندان خلاق و علاقه‌مند به استفاده از فناوری بخش مهمی از اهداف راهبردی تفاهم‌نامه را شامل می‌شود.

logo-samandehi