تماشای "پشت بوم" در گالری گویا

برپایی نمایشگاه گروهی نقاشیخط

"پشت بوم" عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی خط است که از روز جمعه 17 آبان ماه در گالری گویا برپا می شود.

در این نمایشگاه که زیر نظر استاد رضا رینه ای برپا شده است، آثاری از هنرمندان: رضا بختیاری فرد، یلدا راه نجات، رزا سبزه علی، فائزه طاهری، هنگامه قاجار، منیره سادات قریشی، اشرف کاظمی، مژگان میرطاهری، مرجان وفایی و امید هامونی به نمایش در می آید.


امید هامونی، یکی از اعضای گروه در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در مورد هدف جمع آوری این مجموعه بیان کرد: تمرکز این نمایشگاه بر خلاقیت و نگاه شخصی پدیدآورندگان آثار و تلاش بر برداشت از آثار قدما، همچنین فاصله گرفتن از سنت‌های صرف و در عین حال احترام و پایبندی به ‌آنها در سایه نوآوری و توجه به بسترهای امروزین هنر معاصر ایران در این حوزه است.

هامونی در مورد روند شکل گیری ایده تا اجرا و تکمیل مجموعه گفت: میراث قدما به عنوان سرچشمه ها و رشد خلاقیت فردی در روند کار از ایده تا اجرا در خلق این آثار نقش اصلی را دارد. این روند تحت نظر و راهنمایی های استاد رینه‌ای به مدت دو سال تمرین و کار مستمر و حضوری هفتگی به نتیجه رسیده است.

این هنرمند در توضیح تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثار این مجموعه توضیح داد: تعداد آثار ۲۵ تا ۳۰ اثر است که ابعاد اغلب آثار ۷۰*۵۰ و ۷۰*۱۰۰ است و تکنیک غالبا اکریلیک روی بوم است.

هامونی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب عنوان "پشت بوم" و مفهومی که هنرمندان این مجموعه به دنبال انتقال آن به مخاطب بوده اند، گفت: پشت بوم استعاره‌ ایست از این اندیشه که در لایه‌های نهان آثار حاضر دیده می‌شود.

وی در آخر در رابطه با معیار انتخاب هنرمندان این مجموعه بیان کرد: معیار انتخاب آثار بر رشد و پختگی اندیشه پدیدآورندگان آثار با توجه به اهداف ذکر شده و با نظارت استاد مربوطه صورت گرفته است.

نمایشگاه "پشت بوم" تا 22 آبان ماه دایر خواهد بود و علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند در روز افتتاحیه از ساعت 16 الی 20 و روزهای عادی از ساعت 11 الی 20 به گالری گویا واقع در خیابان کریمخان، روروی ایرانشهر، پلاک 91 مراجعه نمایند.

logo-samandehi