نمایشگاه مجسمه‌های کوچک به صورت رقابتی برگزار می‌شود

به گفته هومن سلیمی، یازدهمین دوره نمایشگاه مجسمه‌های کوچک از اول تا ۱۳ آذرماه به همت انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز و گالری شیرین به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، هومن سلیمی دبیر نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گفت: نمایشگاه مجسمه‌های کوچک قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران است که روند برگزاری آن همچنان تداوم دارد. نخستین نمایشگاه مجسمه‌های کوچک با همت محمد حسین عماد و دیگر اعضا هیات مدیره آن دوره برپا شد. این نمایشگاه در دوره‌های نخست در خانه هنرمندان و برای اعضا انجمن در مکان و زمان مشخص برپا شد و به تدریج در سال‌های بعد به دلیل اهمیت آن در گالری‌های خصوصی و با دعوت از همه هنرمندان برگزار شد.

او افزود: در ابتدا رویکرد انجمن از برپایی این نمایشگاه ارائه آثار با ابعاد کوچک و فراهم کردن شرایط فروش این آثار بود. به دلیل پدید آمدن آرت شاپ ها و مغازه‌هایی که مجسمه‌های کوچک در آن‌ها عرضه و فروخته می‌شد، برگزارکنندگان این نمایشگاه به فکر تغییر در رویه برگزاری این نمایشگاه افتادند.

نمایشگاه مجسمه‌های کوچک به صورت رقابتی برگزار می‌شود

این عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران افزود: در یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گالری شیرین بیشترین همکاری را با انجمن داشته است و شیوه برگزاری این نمایشگاه پس از10 دوره که به صورت سنتی برگزار می‌شد، تغییر کرده تا روح تازه به نمایشگاه دمیده شود و هنرمندان برای این نمایشگاه اثر خلق کردند و در این رویداد دیگر شاهد نمایش آثار تکراری نیستیم.

او درباره روند برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گفت: در اولین مرحله داوری یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک تعداد ۴۳۸ اثر از۲۴۷ هنرمند به دبیرخانه انجمن رسید و تعداد ۱۴۱ اثر که واجد شرایط نمایشگاه بودند بررسی شدند. کارهایی که بر اساس فراخوان طراحی و اجرا شده‌اند و شرایط نمایشگاه را رعایت کرده باشند؛ با در نظر گرفتن این‌که آثار دیگر بر روی پایه قرار نمی‌گیرد و هنرمند از دیگر امکانات نصب برای اثرش در فضای گالری استفاده می‌کند.

کوروش گلناری، بهرنگ صمدزادگان و بهداد لاهوتی در مرحله اول تعداد ۵۴ اثر را برای بازبینی و داوری نهایی انتخاب کردند. داوری نهایی در روز چیدمان نمایشگاه انجام می‌شود و طی مراسمی به هنرمند برگزیده جایزه نمایشگاه که توسط اثر سعید شهلاپور خلق شده اهدا خواهد شد

همچنین با نظر داوران و شورای برگزاری نمایشگاه تعدادی از اساتید و هنرمندانی که در این فضا خلق آثارمی کنند به عنوان مدعو در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در اول آذر افتتاح خواهد شد و تا ۱۳ آذر در گالری شیرین برپا خواهد بود.

logo-samandehi