برگزاری نمایشگاهی از «‌آمادئو مودیلیانی» در ایتالیا

نمایشگاهی در شهر «لیورنو» ایتالیا به مناسبت گرامیداشت صدیمن سالروز درگذشت «‌آمادئو مودیلیانی» نقاش و مجسمه‌ساز نامدار ایتالیایی برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته یورونیوز، این نمایشگاه که در شهر زادگاه «‌آمادئو مودیلیانی» برگزار می‌شود ۱۴ تابلو نقاشی و ۱۲ طراحی این هنرمند را که چهره‌ی انسان‌هایی با صورت و اندام لاغر و کشیده و بعضا چشمانی تهی را به تصویر می‌کشند،‌ به نمایش می‌گذارد.

به گفته‌ی مدیران این نمایشگاه، بسیاری از آثار حاضر در این نمایشگاه تاکنون به ندرت برای عموم به نمایش گذاشته شده‌اند.

در کنار آثار «‌آمادئو مودیلیانی»، بیش از ۱۰۰ اثر هنری از دیگر هنرمندان نامدار ایتالیایی در این نمایشگاه حضور دارد.

مودیلیانی

«سرجیو ریزالتی» - یکی از مدیران این نمایشگاه و تاریخدان هنر - بیان کرد :«این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در شهر زادگاه «مودیلیانی» و همزمان با صدمین سالروز درگذشت این هنرمند که پس از مهاجرت به پاریس به شهرت رسید، برگزار می‌شود.»

مسئولان این نمایشگاه، عنوان "«مودیلیانی» و ماجراجویی در «مون‌پارناس»" را برای نمایشگاه انتخاب کردند. «موپارناس» نام منطقه‌ای در پاریس است که علاوه بر «مودیلیانی»، نویسندگان،‌ شعرا، سیاسیتمداران و تاجران بسیاری را از سراسر جهان را پیش از جنگ جهانی اول به سمت خود کشاند.

این نمایشگاه که در موزه della Città برگزار می‌شود تا شانزدهم فوریه سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

«‌آمادئو مودیلیانی» در دوران کودکی دچار بیماری شد و این بیماری روی وضعیت سلامت او در سال‌های جوانی نیز تاثیر گذاشت و توانایی ادامه فعالیت‌های هنری را از او گرفت. زمانی که «مودیلیانی» در سال ۱۹۲۰ درگذشت تنها ۳۵ سال داشت. یکی از تابلوهای نقاشی او در سال ۲۰۱۸ در حراحی ساتبیز به قیمت ۱۵۷ میلیون دلار فروخته شد و به یکی از گرانترین آثارفروخته‌شده این حراجی تبدیل شد.

logo-samandehi