انتقاد از چند نهاد هنری در بریتانیا به دلیل انتخاب نوع اسپانسر

گالری‌های ملی اسکاتلند در پی تحت فشار قرار گرفتن برای همکاری با یک شرکت نفت و گاز بریتانیایی اعلام کردند، نمایشگاه امسال آخرین نمایشگاهی خواهد بود که با استفاده از حمایت مالی این شرکت نفت و گاز برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته گاردین،‌ سازمان «گالری‌های ملی اسکاتلند» ‌که مدیریت سه گالری در این کشور را بر عهده دارد یکی از سازمان‌های وابسته به حوزه هنر است که در راستای حمایت از جنبش‌های تغییرات اقلیمی از پایان همکاری‌هایش با شرکت نفت و گاز بریتانیایی معروف به «‌بی پی»‌ خبر داده است و اعلام کرده نمایشگاه «جایزه پرتره بی پی ۲۰۱۹»‌ که در هفتم دسامبر در گالری ملی پرتره اسکاتلند آغاز به کار می‌کند، آخرین نمایشگاهی خواهد بود که با حمایت مالی شرکت نفت و گاز بریتانیایی «بی پی» برگزار می‌شود.

گالری ملی پرتره اسکاتلند

این خبر باعث شده است تا همچنین فشار بیشتری متوجه گالری ملی پرتره لندن برای پایان دادن به طولانی‌ترین روند اسپانسری یک جایزه هنری در بریتانیا شود.

سازمان «گالری‌های ملی اسکاتلند» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به این نتیجه رسیدیم برای نشان‌ دادن وضعیت نگران‌کننده تغییرات اقلیمی باید کاری انجام دهیم. برای بسیاری از مردم برگزاری رقابت‌های هنری با حمایت مالی شرکت «‌بی ‌پی» با اهداف برگزاری این دست رقابت‌ها مغایرت دارد.»

این تصمیم گالری‌های ملی اسکاتلند در حالی اعلام شد که چهار سال پیش موسسه «تیت» و فستیوال بین‌المللی ادینبرگ نیز از پایان همکاری با شرکت «بی پی» به عنوان حامی مالی خبر داده بودند.

سازمان‌های هنری تحریم‌کننده شرکت نفت و گاز بریتانیایی «بی‌پی» امیدوارند اقدام‌ آن‌ها به قطع ارتباط تمامی‌ ارگان‌های هنری با این شرکت منجر شود.

logo-samandehi