مراسم رونمایی از نسخة خمسة نظامی به تعویق افتاد

برگزاری نمایشگاه منتخبی از تصاویر این نسخه از 25 خرداد در موسسه صبا

مراسم رونمایی از نسخة منحصربه‌فرد خمسة نظامی که قرار بود یکشنبه 25 خرداد برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد تا این مراسم به صورت زنده از طریق وبگاه فرهنگستان هنر و فضای مجازی برای علاقه‌مندان به این نسخة ارزشمند، پخش شود؛ اما نمایشگاه منتخب آثار در موسسه صبا از 25 خرداد دایر خواهد ‌شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، نسخة نفیس و ارزشمند خمسة نظامی معروف به خمسة شاه‌طهماسبی که با مساعدت شهرداری تهران منتشر شده است، با تعویق در زمان برگزاری، به صورت زنده در تارنمایی که نشانی آن متعاقباً اعلام خواهد شد، رونمایی می‌شود. اما نمایشگاه تصاویر برگزیده این نسخه از عصر یکشنبه، 25 خرداد در موسسه فرهنگی هنری صبا با رعایت نکات بهداشتی دایر می‌شود.

در این نمایشگاه چهل تصویر برگزیده به کتابت شاه محمود نیشابوری، استاد نستعلیق و نگارگری استادانی بی‌بدیل چون سلطان محمد، آقا میرک اصفهانی، میرزا علی، میرسید علی، مظفرعلی و محمد زمان به نمایش در می‌آید.

فرهنگستان هنر این مراسم را به دلیل حفظ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برای عموم علاقه‌مندان به صورت زنده در نشانی تارنمایی که متعاقبا اعلام می‌شود، برگزار خواهد کرد.

همچنین نمایشگاه آثار برگزیده از 25 خرداد، ساعت 17 تا 19 در موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر دایر می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا چهارشنبه 4 تیرماه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 10 تا 19 به موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 مراجعه نمایند.

logo-samandehi