جبران خسارت مالی یک خط هوایی با فروش گنجینه هنری اش

آثار هنری متعلق به گنجینه ی خط هوایی بریتیش برای مقابله با پیامدهای مالی این خط هوایی در مواجه با ویروس کرونا به فروش میرسد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از artdaily، بنا بر ادعای مطرح شده بریتیش ایرویز آثار هنری را که تصور می شود میلیون ها پوند ارزش دارد به حراج می گذارد. این در حالی است که این خط هوایی با بحران ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده و در جستجوی راهی برای افزایش سرمایه این خط هوایی نا آرام و متزلزل است.

پیش بینی می شود مجموعه ای از آثار هنرمندانی چون دیمین هرست (Damien Hirst )، بریجت رایلی (Bridget Riley) و پیتر دویگ (Peter Doig ) که پیش از این در سالن های خطوط هوایی در معرض نمایش قرار اده شده بود، به حراج گذاشته شوند.

گمان می رود برخی از این آثار از ارزشی به مبلغ حداقل 1 میلیون پوند (1.1 میلیون یورو، 1.3 میلیون دلار) برخوردار باشند.

سخنگوی بریتیش ایرویز از تأیید یا انکار این حراج امتناع کرده است، اما طبق اظهارات مقامات رسمی آگاه از این موضوع این خط هوایی در حال قیمت گذاری برخی از آثار هنری خود است چرا که سعی بر این دارد تا از آسیب های شغلی ناشی از این بیماری همه گیر جلوگیری کند.

ماه گذشته، مالک گروه خطوط هوایی بین المللی IAG از زیان خالص 1.68 میلیارد یورو (1.8 میلیارد دلار) در مدت سه ماه تا پایان مارس خبر داد.

این اخبار بیان کننده خسارت شدید مالی چند روز پس از آنکه گروه خطوط هوایی بین المللی IAG برکناری 12،000 نفر از کارمندان بریتیش ایرویز را برنامه ریزی کرده بود، اعلام شد، در حالی که که این سازمان تلاش می کند تا با کاهش تقاضا ی سفرهای هوایی مقابله کند. گفته می شود سال ها طول می کشد تا تقاضای مسافر به میزان تقاضا در سال 2019 بازگردد.

روزنامه Evening Standard لندن، که فروش آثار هنری را برای نخستین بار منتشر کرد از معرفی خانه حراج Sotheby's برای برگزاری این حراج خبر می دهد.


logo-samandehi