اعلام شهر تاریخی «الفسینا» به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا

شهر تاریخی «الفسینا» در جنوب آتن، پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، شهر تاریخی «الفسینا» در جنوب آتن، پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد. وزارت فرهنگ یونان با اعلام این خبر، گفت: الفسینا که به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی انتخاب شده بود، به علت شیوع ویروس کرونا نتوانست به موقع کارها و برنامه‌های خود را آماده کند. به همین دلیل با مسئولان فرهنگی اتحادیه اروپا گفتگو و تصمیم گرفته شد که این شهر که واقع در جنوب شهر آتن در منطقه تاریخی و بندری پیرااوس است، برای سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا اعلام و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را داشته باشد.

بر همین حال بر اساس گزارش رسانه‌های خبری یونان به نقل از وزارت فرهنگ، این وزارتخانه تصمیم گرفته است که برای شتاب بخشیدن به آماده سازی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا، رییس و مدیران سطح بالای آن را تغییر دهد و در حال حاضر شهردار شهر الفسینا به عنوان رییس و مسئول آماده سازی این شهر انتخاب شده است.

الفسینا منطقه‌ای فقیر نشین و کارگری در جنوب شهر آتن و در کنار دریا قرار دارد که برای آماده سازی نیاز به بازسای و ایجاد زیر ساخت و تأسیسات جدید دارد تا بتواند برای اجرای برنامه‌های هنری در سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا فعالیت کند.

وزارت فرهنگ و ورزش یونان نیز اعلام کرد که باید مسأله را برای آماده سازی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا جدی گرفت و ما براساس ضرورت و نحوه کنترل ویروس کرونا تصمیم خواهیم گرفت و چنانچه لازم باشد شاید وقت بیشتری از اتحادیه اروپا تقاضا کنیم، ولی مسئولان و مدیران باید برنامه‌های خود را با جدیت پیش برند و این شهر تا سال ۲۰۲۱ میلادی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی آماده گردد.

وزارت فرهنگ یونان در ادامه افزوده است: شیوع ویروس کرونا به مقدار زیادی برنامه‌های فرهنگی و هنری را تحت تأثیر خود قرار داد و خسارات مالی بر بخش‌های خصوصی و دولتی وارد ساخت. در حال حاضر تعدادی از سالن‌های تئاتر و مراکز هنری هفته گذشته با دریافت مجوز بصورت محدود نسبت به سال‌های گذشته و با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت‌های خود را از سر گرفتند.

logo-samandehi