دو کودک بزرگترین مجسمه قلعه شیشه ای جهان را شکستند

قلعه شیشه ای دیزنی به ارزش 64 هزار دلار که بعد از 500 ساعت کار خلق شده بود با برخورد اتفاقی دو کودک در در موزه شیشه شانگهای، شکسته شد.



به گزارش گالری آنلاین، این اثر به عنوان بزرگترین مجسمه قلعه شیشه ای جهان ، از 30 هزار قطعه ساخته شده است.

برخورد ناگهانی دو کودک بازیگوش به ویترین شیشه ای در موزه شانگهای چین که باعث شکستن مجسمه 64 هزار دلاری قلعه Enchanted Storybook Castle در پارک دیزنی لند شانگهای شد، به وحشتناک ترین کابوس والدین مبدل شد.

ساخت این مجسمه 132 پوندی (در حدود 60 کیلو گرم) کاری از شرکت Arribas Brothers، به عنوان بزرگترین مجسمه قلعه شیشه ای جهان، 500 ساعت طول کشیده و از 30 هزار قطعه وسر برج هایی از طلای 24 قیراطی ساخته شده است.



شرکت Arribas Brothers ، که در ساخت اشیا کلکسیونی دیزنی تخصص دارد، توسط برادران Tomas و Alfonso Arribas تأسیس شد. قلعه آسیب دیده نیز اثر خواهرزاده آنها Miguel Arribas است.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که دو کودک در ماه می به دنبال یکدیگردر گالری می دویدند. این گزارش در رسانه خبری چینی Paper و وبسایت Weibo موزه منتشر شده است. Weibo در صفحه خود نوشته است: "بازدید کنندگان خردسال می دانستند که رفتار آنها درست نبوده و با تشویق والدین خود، این اتفاق را به مسئولین موزه اطلاع دادند. برخورد مسئولین دوستانه و صادقانه بود و موافقت كردند تا با پیگیری این موضوع به آن هاکمک کنند.



اما نظرات داده شده در این پست چندان خیرخواهانه نبود و حتی یکی از کاربران پیشنهاد داده بود که "والدین باید هزینه كامل آن را پرداخت کرده و تاوان بی نظمی و بازیگوشی فرزندان خود را بپردازند. "

شرکت Arribas Brothers ترمیم خسارت وارد شده به قلعه را عهده دار شده است، اما محدودیت های کنونی سفر مانع انجام آن توسط این شرکت شده است.

طبق گفته مسئول موزه فعلا مجسمه قلعه را فقط می توان به صورت آسیب دیده به نمایش گذاشت و از این که ممکن است بازخورد منفی روی بازدید کنندگان موزه بگذارد اظهار تاسف کرد . این مجسمه در سال 2016 همزمان با افتتاح دیزنی لند شانگهای در این موزه نصب شد.


logo-samandehi