«استاد امیرخانی/ نستعلیق میراث ملی» در گالری طراحی هنر

«استاد امیرخانی/ نستعلیق میراث ملی» نمایشگاهی از مجموعه آثار استاد مسلم هنر خوشنویسی ایران، غلامحسین امیرخانی، مدرس، استاد تمام و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، چهره ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر، 10 مرداد در گالری«طراحی هنر»گشایش می‌یابد.


به گزارش گالری آنلاین، مجموعه آثار خوشنویسی «استاد امیرخانی/ نستعلیق میراث ملی»، جمعه 10 مرداد ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور استاد امیرخانی، استاد علی شیرازی و جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری در گالری «طراحی هنر» افتتاح می‌شود .

استاد غلامحسین امیرخانی متولد 1318 در طالقان است. خانواده امیرخانی پس از گذراندن کلاس اول، به تهران منتقل می شوند. علاقه مندی به هنر و خوشنویسی او مشهود و بارز شده است تا اینکه در سال ۱۳۳۸ به صورت حرفه ای به سمت خوشنویسی گرایش پیدا می کند و با مرحوم «استاد سید حسین میرخانی» و انجمن خوشنویسان ایران آشنا می شود. وی از شاگردی تا عضو هیات موسس، استاد تمام و مدیریت انجمن خوشنویسان ایران پیش می رود و تا کنون هزاران خوشنویس را توسط خود و شاگردانش تربیت کرده است. وی همزمان با تدریس و برگزاری نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی، تالیف کتابهای آموزش خط و خوشنویسی کتب بسیاری از نویسندگان و شاعران نامی را نیز در کارنامه دارد. استاد امیرخانی علاوه بر نشان درجه یک فرهنگ و هنر ایران، نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه و عنوان چهره ماندگار، اخیرا از طرف وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق در فهرست ملی «نادره کاران،حاملان میراث فرهنگی ناملموس» دست یافته است که این رویداد ملی، علت و بهانه ای برای برگزاری نمایشگاه حاضر شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 20 مرداد از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به نشانی ولی‌عصر نرسیده به زعفرانیه پلاک ۲۸۸۰، گالری «طراحی هنر» مراجعه کنند. این گالری روزهای چهارشنبه تعطیل است.

گالرى «طراحى هنر» با فضایى خاص و فنى در حوزه هنرهاى تجسمى در یكسال اخیر با برگزارى رویدادهاى تأثیرگذار مانند سلسه مباحث نظرى با عنوان پساهیچ، نمایشگاه‌های انفرادى و گروهى، برپایى سومین دوسالانه اكسپو مجسمه‌سازی، نیومدیا، اسطوره های آهنی مش اسماعیل و... در جمع گالری‌های فعال قرارگرفته است.

logo-samandehi