خسرو سینایی در کنار محمدعلی کشاورز به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم خسرو سینایی در کنار مزار محمدعلی کشاورز به خاک سپرده شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، کمتر از دو ماه از به خاک‌سپاری یکی از بازیگران قدیمی ایران در قطعه هنرمندان نمی‌گذرد که امروز یکی از کارگردان‌های سرشناس سینما در کنار او آرام گرفت.

خسرو سینایی که روز گذشته، 11 مردادماه بر اثر عفونت ریه و ابتلاء به کرونا در بیمارستان درگذشت، امروز یکشنبه، 12 مرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) در کنار مزار زنده یاد محمد علی کشاورز و با حضور محدود اعضای خانواده و دوست به خاک سپرده شد.

سینایی حدود یک ماه قبل برای یک عمل جراحی در بیمارستان بیستری بود و بعد از مدتی مرخص شد، اما از هفته قبل به دلیل مبتلا شدن به کرونا با حال وخیم در بیمارستان بستری بود و سرانجام از دنیا رفت.

این مستند ساز و کارگردان سینما متولد سال 1319 است که فیلسازی خود را از سال 1346 آغاز کرد. او سال 62 مستند «مرثیه گمشده» با روایت مهاجرت هزاران لهستانی به ایران را ساخت که جایزه‌ای از رییس جمهور کشور لهستان هم گرفت. یکی از مطرح ترین فیلم‌های سینمایی این کارگردان «عروس آتش» بود که ساال 78 ساخته شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را در جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

یکی از آخرین مستندهای خسرو سینایی «جزیره رنگین» بود که سال 93 با محوریت جزیره هرمز و خاک‌های رنگی این منطقه ساخته شد. او این فیلم را یک اثر توریستی نمی‌دانست بلکه معتقد بود این فیلم یک پیشنهاد است که می‌تواند تلنگرهای ظریفی به اذهان بزند تا بدانیم مملکت زیبایی داریم و خوب است آن را بشناسیم تا همه چیز فقط در تهران متمرکز نباشد.

کویر خون، مثل یک قصه، گفت‌وگو با سایه و هیولای درون از دیگر آثار این فیلمساز هستند.

logo-samandehi