عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش در پی حذف دختران از جلد کتاب ریاضی

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح روی جلد کتاب ریاضی پایه سوم ابتدایی اظهار کرد: بابت بی‌سلیقگی انجام‌ شده در کتاب ریاضی سوم دبستان عذرخواهی کرده و آن را اصلاح می‌کنیم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، صبح دیروز وزیر آموزش‌وپرورش در ششمین برنامه گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌ و پرورش و سایر دستگاه‌های دولتی و با موضوع گفتگو بر محور تحول که با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش، مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها و بیش از ۷۵۰ نفر از مدیران مناطق آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس و از طریق بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش‌ و پرورش تربیت نسل آینده را به زنان محول کردیم زیرا بیش از ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: لذا ساختن آینده، نسل نو و شکل گیری شخصیت و هویت نسل آنان چه در مقام مادر چه در مقام معلم، زنان نقش ویژه‌ای دارند. همچنین بیش از نیمی از دانش آموزان کشور هم دختران هستند لذا تبعیض دیرینه جنسیتی که در دسترسی به آموزش وجود داشت به طورکامل بر طرف شده است و امروز هیچ دختری در هیچ نقطه‌ای از ایران محروم از تحصیل نیست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر فکر کنیم که پایه اصلی عدالت اجتماعی در توزیع برابر فرصت‌های یادگیری است، فرصت‌های یادگیری خوبی را در برابر دختران قرار دادیم و آثارش را نیز مشاهده می‌کنیم و در مسابقات و المپیادها بیش از نیمی از شرکت کنندگان دختران هستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، وی ادامه داد: یک بی‌سلیقگی در حذف تصویر دختران از کتاب سوم ابتدایی انجام ‌شده است لذا از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و آن را اصلاح می‌کنیم. اعتقاد داریم که در این شرایط سخت به تمام فعالیت‌هایی که آموزش‌وپرورش با تمرکز بر دختران انجام می‌دهد، توجه شود.

logo-samandehi