ناهید سالیانی بانوی مجسمه ساز درگذشت

ناهید سالیانی ـ مجسمه ساز قدیمی و استاد اسبق دانشکده هنرهای زیبا ـ در دهه ۸۰ از زندگی خود دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی موسوی ـ مجسمه‌ساز ـ با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از درگذشت ناهید سالیانی خبر داده است.

موسوی همچنین در گفت وگویی علت فوت ناهید سالیانی در ۸۴ سالگی را شکستگی دست و عفونت ریه عنوان کرده است.

او همچنین با تاکید بر اینکه زمان دقیق خاکسپاری این هنرمند هنوز اعلام نشده است، خاطرنشان کرد، به احتمال قوی پیکر مرحوم سالیانی در زادگاهش بندر انزلی به خاک سپرده می شود.

موسوی همچنین در اینستاگرام خود درباره درگذشت ناهید سالیانی نوشته است: «خبر بسیار تلخ امروز، درگذشت استاد مجسمه سازی ایران سرکار خانم ناهید سالیانی بود. با تاسف فراوان فقدان این هنرمند برجسته را به فرزندان ایشان و جامعه هنری کشور به ویژه هنرمندان مجسمه ساز تسلیت عرض می‌کنم.

ناهید سالیانی، استاد اسبق دانشکده هنرهای زیبا، عضو شورای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران و داور بسیاری از فراخوان ها و رویدادهای مجسمه سازی کشور از جمله دوسالانه مجسمه های شهری تهران و سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران بود.
او که سال‌ها پیش تدریس در دانشکده را رها کرده بود، اما همچنان حضور، کلام و رفتارش به خصوص برای جوانان و خود من آموزنده بود.
عشق به جوانان هنرمند، علاقه وافر به مجسمه سازی، امید و انگیزه سرشار و شوق زندگی همواره در گفتار و رفتارش نمود داشت.
او در چندسال اخیر به محل تولدش بندرانزلی برگشته بود و از معاشرت با هنرمندان گیلان خوشحال بود و با شوق از آن ها صحبت می کرد. از جمله این هنرمندان، آقای آلادینی ساکن بندر انزلی است که با مهر فراوان به امور بیمارستان و مداوای ایشان طی این روزهای بیماری رسیدگی کرد.

در آخرین تماس تلفنی که با ایشان داشتم، اگرچه همچنان از درد زانو و مفاصل در رنج بود اما با انرژی و علاقه از زندگی و هنر و هنرمندانی که با او در تماس بودند، صحبت به میان آورد، چنان که تنها چیزی که در تصور نمی آمد، داستان مرگ بود تا امروز که خانم مهناز محمودی هنرمندی که طی چند روز گذشته احوالات ایشان را پیگیری می کرد، خبر داد که مرگ واقعیت دارد.
از استاد سالیانی در مراسم پایانی ششمین دوسالانه مجسمه سازی تهران در فرهنگستان هنر به همراه خانم لیلیت تریان با حضور شهردار تهران تجلیل به عمل آمد.
روحش شاد، یادش گرامی»

logo-samandehi