شیشه های رنگی منقوش کلیسا

هدیه ای از خداوند و Gerhard Richter

سه پنجره با شیشه های رنگی منقوش در کلیسا اثری است که توسط گرهارد ریشتر خلق و در کلیسا نصب شده است.

به گزارش گالری آنلاین، به عقیده راهب اعظم Mauritius Choriol پنجره های جدید كلیسا که روز شنبه در یک مراسم رسمی در کلیسای Tholey Abbey نصب شد، هدیه ای از جانب خداوند، دو حامی سخاوتمند و Gerhard Richter است.

این سه پنجره با شیشه های رنگی منقوش و طراحی متقارن و با رنگهای غالب قرمز و آبی تیره در دو شیشه کناری و رنگ غالب طلایی درخشان در شیشه وسط، توسط هنرمند آلمانی Gerhard، اجرا شده است.

راهبان کلیسایی در آلمان امید دارند که پنجره های جدید این کلیسا اثر هنرمند مشهور و بنام توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و و آینده این انجمن را تضمین کند.

راهب اعظم مسئول کلیسای Tholey Abbey، گفت: "هنر انتزاعی کار من نیست و سررشته ای از آن ندارم اما برای درک کیفیت و ارزش اینها لازم نیست یک کارشناس هنری باشید."

چند روز پس از نصب پنجره های کلیسا در 10 سپتامبر، راهبان در آرامش و سکوت از پنجره ها لذت می برند اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود اوضاع تغییر خواهد کرد این پنجره ها با ارتفاع بیش از 30 فوت (حدود 9 متر)، نقش مهمی در طرحی که را هبان برای تبدیل کلیسا به مرکزی برای آموزش و گردشگری دارند ایفا می کند.

از ماه اکتبر، بازدید از این کلیسا 6 روز در هفته برای عموم آزاد خواهد بود. بنابر گفته راهبان کلیسا کار جدید Richter می تواند تا سپتامبر آینده 100 هزار بازدید کننده را به خود جلب کند.

علاوه بر پنجره های منقوش رنگی اثر Richter، سفارش ساخت 34 پنجره دیگر برای كلیسا به هنرمند افغانی-آلمانی بنام Mahbuba Maqsoodi داده شده است که در آن قدیسین و صحنه هایی از کتاب مقدس را به تصویر خواهد کشید.

logo-samandehi