از افتتاح خانه پروین اعتصامی تا شب شاعر تهران به یاد محمدعلی سپانلو

ویدئو مپینگ هفته تهران بر روی برج آزادی

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: در هفته تهران از ۱۲ مهر به مدت یک هفته، بیش از ۲۰۰ برنامه از افتتاح خانه پروین اعتصامی و ویدئو مپینگ آزادی تا برگزاری وبینارهای مختلف و آیین نکوداشت شمیران و ری در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، هنرآنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نوشت، غلامحسین محمدی روز دوشنبه در تشریح برنامه‌های هفته تهران که امسال با عنوان "مکتب تهران" نامگذاری شده، توضیح داد: روز شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ همزمان با نخستین روز هفته تهران با شعار "مکتب تهران؛ فرهنگ و هنر" ۴۲ عنوان فعالیت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آیین نکوداشت شمیران، بازگشایی کاخ موزه‌های شمیران، قصه‌های تهران در اراضی، کارگاه مجازی پوستر و نقاشی، اختتامیه جشنواره چنارستان، برگزاری نمایشگاه شهر از منظر هنرمندان (نمایشگاه نقاشی، کاریکاتور، پوستر، عکس و اسکیس‌های شهری) در پنج تالار اصلی خانه هنرمندان، پخش مستندهای پیرامون تهران در شبکه پنج، انتشار ویژه نامه محله تهران به مناسبت هفته تهران، اختتامیه مسابقه عکاسی در سطح مناطق ۲۲ گانه بخشی از فعالیت‌های اعلان شده برای روز نخست هفته تهران است. علاوه بر اینها مناطق نیز برنامه‌هایی در ارتباط با هفته تهران در این روز برگزار خواهند کرد.

وی افزود: فعالیت‌های از پیش از هفته تهران آغاز شده بود که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. از جمله تهیه و پخش ۲۰ کلیپ گفت وگو با نامداران تهران، تهیه و انتشار اولین‌های تهران، تهیه و انتشار تصاویر قدیم و جدید تهران با عنوان یک قرن در یک قاب به صورت مجازی و اکران عمومی بخشی از این فعالیت هاست.

محمدی به برنامه‌ها و فعالیت‌های روز یکشنبه ۱۳ مهر، دومین روز هفته تهران اشاره کرد و گفت: در روز دوم با شعار "مکتب تهران؛ معماری شهرسازی" ۳۰ عنوان برنامه و فعالیت از سوی سازمان‌ها، شرکتها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و همینطور سایر نهادها برگزار می‌شود. آغاز فعالیت پایگاه میراث شهری خیابان ولیعصر (عج)، اجرای تعزیه شهادت امیرکبیر در مدرسه درالفنون، مسابقه عکاسی از درختان خیابان ولیعصر (عج)، پخش موشن گرافی در حوزه کودکان و انتشار قصه‌های حاجی فیروز در معرفی محلات تهران برای کودکان، اجرای اسکان تهران به همت اراضی عباس اباد وثبت برخی از آثار طبیعی تهران از جمله توچال و بی بی شهربانو بخشی از فعالیت‌های اعلان شده برای دومین روز از هفته تهران است.

مشاور شهردار تهران تشریح سومین روز هفته تهران گفته است: روز دوشنبه ۱۴ مهر با شعار "مکتب تهران؛ محیط زیست" قرار است ۲۷ برنامه با همکاری معاونت ها، اداره کل ها و کمیسیون مرتبط برگزار شود.

به گفته وی ؛ شب شاعر تهران (محمدعلی سپانلو)، برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع شهر سالم، افتتاح خانه پروین اعتصامی در دانشگاه خوارزمی، افتتاح و راه اندازی فروشگاه‌های بازیافت پسماند در برخی از مناطق، پاکسازی فضاهای جنگلی و محیط زیست در منطقه ۴، برگزاری مسابقه عکاسی طبیعت در بوستان بهاران منطقه ۱۷، همایش کوهنوردی خانوادگی، ویدئو مپینگ در باغ فردوس منطقه یک، برگزاری پویش دوچرخه سواری و تجلیل از دامپزشکان داوطلب در امر حیوانات شهری به مناسبت روز دامپزشک، برگزاری همایش کوهنوردی خانوادگی در ارتفاعات تهران و نواختن زنگ انشای تهران در برخی مدارس بخشی از برنامه‌های اعلان شده برای سومین روز از هفته تهران است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، با بیان اینکه روز سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ با شعار "مکتب تهران؛ آمد و شد" نامگذاری شده است، افزود: در چهارمین روز از هفته تهران، ۳۲ برنامه از جمله برگزاری نشست تقدیر از مناطق برتر در طرح هزار پروژه توسعه محله ای و برگزاری نمایشگاه منتخبی از پروژه‌های افتتاح شده، اطلاع ‌رسانی نقشه خطوط تندرو و معرفی مراکز گردشگری و تفریحی، برگزاری نشست های مجازی پیرامون مکتب تهران با همکاری موسسات پژوهشی و فرهنگی، ورکشاپ کارتون و کاریکاتور تهران در اراضی عباس آباد، نشست سینماگران در کافه سینما، معرفی روستاهای خوش آب و هوای تهران، تقدیر از پیشکسوتان حمل و نقل عمومی، مسابقه دوچرخه سواری تا کنون اعلان و انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پنجمین روز از هفته تهران، توضیح داد: در روز چهارشنبه ۱۶ مهر با شعار "مکتب تهران؛ ایثار و شهادت (چهلمین سال دفاع مقدس)" ۳۳ برنامه از معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و همینطور مناطق و سایر نهادها برگزار میشود.

محمدی تجلیل از حافظان جاذبه‌های تاریخی تهران، بزرگداشت شهدای دانش‌آموز منطقه ۱۶، احداث یادمان مدافعان سلامت و تقدیر از شهدای کادر درمان، آغاز احداث بوستان مدافعان سلامت، انتشار اولین فیلم شهید آوینی برای اولین بار در شبکه شهر، غبارروبی مزار شهدای گمنام و قدردانی از قدیمی‌ترین پیرغلامان حسینی بخشی از فعالیت‌های اعلان شده است که در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

مشاور شهردار تهران، گفت: روز پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ با شعار "مکتب تهران؛ امام حسین (ع)" ۳۶ عنوان برنامه از جمله؛ وبینار روز جهانی کودک به دلیل همزمانی با روز جهانی کودک، معرفی تکایا و حسینیه‌های قدیمی تهران، برگزاری سوگواره آنلاین، برگزاری مجلس تعزیه در تماشاخانه‌های روباز، معرفی سقاخانه‌های قدیمی نشست شهردار تهران با جامعه وعاظ، مسابقه عکس از آیین‌های عزاداری تهران، نمایشگاه مجازی آثار هنری کودکان همزمان با روز جهانی کودکان، دیدار با خانواده شهدا، معرفی تکایا و حسینیه های قدیمی به روایت حدادی، تکیه گردی و اجرای تعزیه در نقاط مختلف شهر تهران برخی از برنامه های اعلان شده است که در این روز برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های آخرین روز از هفته تهران هم بیان کرد: در روز جمعه ۱۸ مهر با شعار "مکتب تهران؛ گفتگو" که با روز جهانی پست هم همزمان است ۲۳ عنوان برنامه برگزار خواهد شد.

قصه‌گویی حاجی فیروز از محلات تهران برای کودکان، جشنواره قصه گویی در منطقه ۲۱، معرفی درختان شاخص شمیران، آیین نکوداشت ری، نمایشگاه آثار تاریخی فرهنگی ری، تهیه و پخش قصه‌های حاجی فیروز روایت محلات تهران، برگزاری وبینار بین‌الملی تهران شناسی، بزرگداشت بزرگان بازار تهران و احداث موزه تهران برخی از برنامه‌های اعلان شده است که قرار است در آخرین روز هفته تهران برگزار شود.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های هفته تهران با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های استان تهران مانند؛ اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، جهاد سازندگی، خانه اصناف، نهاد کتابخانه‌ها، خانه اصناف و رادیو تهران برگزار می‌شود.

logo-samandehi