همکاری فرهنگی تهران و برلین در حوزه موزه‌داری

دبیر اول و رییس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران از آمادگی برای همکاری‌های علمی در حوزه‌های موزه‌داری و باستان‌شناسی با ایران خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، اشتفان رایتسه طی دیداری با جبرییل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران بر توسعه همکاری‌های میان موزه‌ای و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک تاکید کردند.

این نشست با حضور نیلوفر یزدی نماینده دفتر بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی، معصومه احمدی مسئول روابط بین‌الملل موزه ملی ایران در محل موزه ملی ایران برگزار شد.

اشتفان رایتسه در این ملاقات بر نقش موزه‌ها در نزدیکی دو کشور ایران و آلمان تاکید کرده و همچنین از فعالیت‌های فرهنگی پیشین موزه ملی ایران قدردانی کرد. دبیر اول و رییس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران آمادگی خود برای همکاری‌های علمی در حوزه‌های موزه‌داری و باستان‌شناسی اعلام کرد.

جبرئیل نوکنده نیز در این ملاقات ضرورت گسترش روابط و همکاری بین موزه‌ای ایران و آلمان را بیان داشته و به اهم رویدادهای مشترک قبلی و بازتاب آن‌ها اشاره‌ای داشت و ابراز امیدواری کرد رایزنی فرهنگی آلمان، همکاری و حمایت‌های ویژه‌ای در تقویت روابط میان موزه‌ها و برگزاری پروژه‌های فرهنگی مشترک داشته و موزه‌ها را در دیپلماسی فرهنگی کمک کند.

پس از این نشست اشتفان رایتسه از موزه ایران باستان با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رییس این موزه بازدید کرد.

موزه ملی ایران مجموعه‌ای از گنجینهه آثار تاریخی و پیش از تاریخی ایران است، این مجموعه مهم‌ترین موزه کشور در خصوص نگهداری، نمایش و پژوهش مجموعه‌های باستان‌شناختی ایران است. موزه ملی ایران با قدمتی حدود هشتاد سال به عنوان موزه مادر کشور محسوب می‌شود.

logo-samandehi