تناسب غیر واقعی و ناممکن بدن با شلوارهای بادکنکی لاتکس harikrishnan

طراح لباس مردانه Harikrishnan، در کلکسیونی که برای فارغ التحصیلی خود در کالج مد لندن آماده کرده بود، با ست کردن کت با شلوارهای لاتکس پف کرده فرم اغراق آمیزی برای لباس خلق کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، شلوارهای بادی فوق العاده گشاد از حداکثر 30 تکه لاتکس مجزا به رنگ سفید ساده و یا ترکیبی از تکه های رنگی متضاد قرمز آجری و سبز جنگلی یا نعنایی ساخته شده است.

شلوارها از ناحیه کمر کاملا اندازه بوده و سپس پف می کند طوری که پهنای بدن را در ناحیه ران به دوبرابر رسانده و سپس دو باره در ناحیه مچ پا باریک می شود.

این فرم با پر کردن شلوار از هوا از طریق دریچه بادکنک 7 میلیمتری ایجاد می شود.

Harikrishnan در توضیحاتش می گوید: "وقتی داشتم با سگم بازی می کردم این ایده به ذهنم رسید که اشیای اغراق شده، از زاویه دید پایین چگونه باید بنظر برسند. این فکر که این سگ من را به شکل جسمی غول پیکر دیده و یا حتی سرم را نمی بیند توجهم را جلب کرد. بنابر این تصمیم گرفتم جدا از تصورات کلیشه ای و از پیش تعیین شده از دیدگاه انسان، با تغییر شکل و از ریخت در آوردن اشیاء، انسان های پیرامون خود را دوباره تجسم کنم.

برای تجسم این مفهوم در قالب پوشاک، باید تمام جنبه های تهیه و تولید آن از بافت گرفته تا رنگ لباس و الگو باید برای اجرای یک کار 3 بعدی متناسب می بود و لاتکس به علت خاصیت ارتجاعی و سطح براقش سلوئیت و فرم برآمده شلوار را بزرگتر از حد معمول نشان می داد. چیدن تکه های لاتکس نیز به صورت نوارهای افقی و عمودی افکت کار را تشدید می کرد.

روش برش من نیز با الهام از تکنیک morphing (دگردیسی) در عکاسی است، تکنیکی که افرادی چون Jean-Paul Goude (عکاس فرانسوی) از آن استفاده می کنند، که در آن شما می توانید با ترکیب اجزای یک موضوع که از زوایای مختلف عکسبرداری شده است، در تصاویر تغییر شکل ایجاد کنید.

"این پروژه درباره مقایسه واقعیت ها، عینیت ها، متریال ها و رویکردهاست. با این کار می خواهم اشکال بصری ایجاد کنم که تا حد امکان از حالت خنثی بودن فاصله داشته باشد و مردم را وادار کند تا رابطه تناسب قسمت های مختلف بدن را که هر روز به آن نگاه می کنند، زیر سوال ببرند."


logo-samandehi