نمایشگاه زنده یاد اکبر صوتی کرمانی با حضور معاون هنری وزیر در برج آزادی افتتاح شد

نمایشگاه زنده یاد اکبر صوتی کرمانی، توسط محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده این هنرمند پیشکسوت در برج آزادی افتتاح شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی برج آزادی، محمود سالاری معاون وزیر، عبدالرضا سهرابی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی، سید عباس عظیمی؛ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سرپرست برج آزادی به همراه خانواده آن مرحوم؛ نمایشگاهی از آثار مشبک زنده‌یاد هنرمند پیشکسوت استاد اکبر صوتی کرمانی را در تالار اقوام و نگارخانه برج آزادی افتتاح کردند.

در این دیدار سالاری ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم صوتی کرمانی با یادآوری صفات برجسته و ارزشمند اسلامی و شناخت هرچه بیشتر هنر این هنرمند و ثبت فعالیت‌ها و آثار ایشان در حیطه فرهنگ و هنر،یاد و خاطره آن هنرمند فقید را گرامی داشت.

استاد اکبر صوتی (کرمانی) یکی از هنرمندان ممتاز هنر مشبک کاری بود که بیش از نیم قرن در این رشته با عشق زیست و آثار ذی قیمتی خلق کرد و در کار استاد مضامین مذهبی و اسلامی نقش اصلی را دارند. ساختار آثار مرحوم از نظر فرم و قالب متکی بر یکپارچه بودن کار با حداقل اتصال اضلاع بر سطح چوب است و از نظر محتوا انتقال مضامین دینی و ملی و عرفان ایرانی است . و در نهایت جوهره ی وجودی آثار مرحوم استاد صوتی ، مملو از پیامهای انسانی بود که بازگویی این پیام بدین شیوه کاری پیچیده و ارزیابی نهایی آن بسیار مشکل است.

سالاری و سهرابی پس از افتتاح نمایشگاه استاد صوتی کرمانی، از نمایشگاه "طلیعه عشق" که به مناسبت آزاد سازی حماسه خرمشهر در تالار آیینه برپا شده بود بازدید کردند.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه مرحوم استاد صوتی کرمانی می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 9 تا 16 به برج آزادی مراجعه نمایند.

logo-samandehi