مجموعه‌ای از آثار تاریخی دوران فرعون کشف شد

باستان‌شناسان مجموعه‌ای از آثار تاریخی که به دوران حکومت فرعون «خوفو» تعلق دارند، در مصر کشف کردند.

به گزارش گالری آنلاین، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از انشنت اوریجینز نوشت، باستان‌شناسان در منطقه «عین شمس» واقع در قاهره بعد از کاوش آثار تاریخی که به زمان حکمرانی «خوفو» فرعونی که در قرن بیست و ششم پیش از میلاد یا حدود ۴۵۰۰ سال پیش حکومت می‌کرد، دست یافتند.
«عین شمس» که معنی آن در عربی «چشم خورشید» است، بخشی از شهر باستانی «هلیوپلیس» محسوب می‌شود. اکنون، یک پروژه باستان‌شناسی مصری ـ آلمانی در همین منطقه، به کشف پایه‌های «معبد خورشید» و چند تکه سنگ منجر شده است.
تمام این آثار تاریخی در لایه‌های مختلفی از ویرانه‌های این مکان کشف شده و به دوره‌های مختلف تاریخ از جمله رومی، اوایل اسلام و عثمانی تعلق دارند. با این‌حال، سنگ‌های گرانیتی که به دوران فرعون «خوفو» تعلق دارند، قدیمی‌ترین آثاری هستند که تاکنون در جریان این پروژه کاوشی کشف شده است.

همچنین باستان‌شناسان بخش‌هایی از یک حیاط خلوت، پایه مجسمه «آماسیس» یا «اهمسه دوم» و بخش‌هایی از یک محراب متعلق به حوالی ۵۲۵ تا ۳۳۲ پیش از میلاد را نیز کشف کرده‌اند.
بخش‌های به جای مانده از «معبد خورشید» به دوران «پادشاهی نوین»؛ یعنی فاصله قرن شانزدهم تا یازدهم پیش از میلاد تعلق دارند.
باستان‌شناسان معتقدند کشف تعداد زیادی از تکه‌های به جای مانده از مجسمه‌هایی که بیشتر آن‌ها به شکل «ابولهول» ساخته شده‌اند، گواهی بر تداوم حضور خانواده‌های سلطنتی مصر باستان در این مکان است.
این نخستین بار است که آثار تاریخی متعلق به دوران فرعون «خوفو» از دودمان چهارم مصر باستان در «هلیوپلیس» کشف می‌شود.

logo-samandehi