بازدید استادان و روسای انجمن‌های تجسمی از روند بهسازی موزه هنرهای معاصرتهران

روز گذشته هنرمندانی همچون، حسین محجوبی، نصرالله افجه ای، کامبیز درمبخش، منیژه آرمین، بهرام کلهرنیا، سیف‌ا... صمدیان، حمید شانس، محمدعلی بنی اسدی، ایرج اسکندری، مهدی حسینی، سعید محجوبی،عباس مجیدی،محبوبه یزدانی،فاطمه کرکه آبادی ، امیر راد و مهندس صالحی در این دیدار همراه هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی و احسان آقایی، مدیر موزه هنرهای معاصر حضور داشتند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از موسسه توسعه هنرهای تجسمی، هادی مظفری گفت: اداره کل هنرهای تجسمی مصمم شد تا با همکاری دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد، کار اساسی مرمت موزه انجام شود. اما برآوردهای اولیه دقیق نبود و به همین دلیل بود که در آغاز شروع مرمت و بازسازی گفته شد که در مدت چند ماه کار مرمت انجام می شود. بعد از بررسی های دقیق دریافتیم که بهسازی و مرمت اساسی موزه زمان بیشتری نیاز دارد
مجید حبیبی نژاد مدیر کنترل پروژه بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران گفت: کار مرمت موزه در دو فاز اصلی انجام شد، فاز نخست ترمیم و بهسازی ساختمان و به روز رسانی سیستم تاسیسات و نورپردازی گاری‌ها و سیستم های امنیتی بود و فاز دوم هم بهسازی و افزایش فضای گنجینه بوده است. حفظ ارزش‌های کالبدی ساختمان موزه برای ما بسیار مهم است و در تمام مراحل کار این مساله مد نظر بود. و مرمت ورق‌های مس در همین راستا انجام شده است. در حال حاضر بیش از 78 درصد از کار مرمت موزه به انجام رسیده است.
احسان آقای رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در مرمت موزه، استفاده بهینه از گنجینه و فضاهای موزه بوده است و در برنامه های آینده موزه، حتما بخشی از فعالیت های موزه مربوط به گنجینه خواهد بود.

logo-samandehi