اثر هزارساله به موزه بریتانیا رسید

موزه بریتانیا اعلام کرد یک مُهر بسیار نادر را که کمی پیش از تاخت و تاز «‌ویلیام فاتح» (ویلیام اول انگلستان) در انگلستان ساخته شده به مجموعه خود اضافه کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا به گفته آرت‌دیلی، این مُهر باستانی که حدود هزار سال قدمت دارد، یکی از پنج اثر مشابه خود است که تاکنون سالم باقی مانده‌اند.

این مُهر همچنین آخرین اثر این مجموعه بود که در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد، اما حالا برای انجام مطالعات بیشتر به موزه بریتانیا تعلق پیدا کرده است.

مُهر باستانی

از این مُهر برای تایید هویت و اصالت نامه یا سند استفاده می‌شده و به نظر می‌رسد مالک این اثر آن را همچون گردنبند یا نشان از گردن خود می‌آویخته است.

این مُهر نشاگر فرهنگ گسترده اسناد در زمان مربوطه است چرا که از مُهرهای مشابه برای ارسال نامه‌ها، دریافت مالیات املاک، ارسال پیشکش از سوی پادشاه و ... استفاده می‌شده است.

دو مُهر دیگر که از لحاظ ساختار و دوره ساخت با این مُهر تطابق دارند، سال‌ها است که در موزه بریتانیا نگهداری می‌شوند و این سومین اثر از این مجموعه خواهد بود که به متعلقات این موزه اضافه می‌شود.

مدیر بخش مجموعه آثار قرون وسطایی بریتانیا و اروپای این موزه می‌گوید: «مفتخریم که این اثر ارزشمند را به مجموعه آثار این موزه اضافه کرده‌ایم. چنین آثاری بسیاری نادر هستند و این مُهر اثری است که ما را به لحظه‌ای حیاتی در تاریخ نزدیک می‌کند.»

logo-samandehi