اولدوز نبی زاده: ایده در جایزه ویستا حرف اول را می‌زند

اولدوز نبی زاده می‌گوید برای گالری‌ها ظاهر اثر مهم‌تر از ایده است در صورتی‌که در جایزه ویستا ایده حرف اول را می‌زند و این نوع دیدگاه ارزشمند است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایران آرت، اولدوز نبی زاده یکی از هنرمندان برگزیده راهیافته به مرحله نهایی سومین جایزه ویستا است که اثرش این روزها در نمایشگاه "خط سوم" در گالری ویستا به تماشاست.

او درباره ایده اثری که به سومین جایزه ویستا ارائه کرده گفت: ایده اولیه از سفر من به همدان شکل گرفت که کنار اتوبان و خیابان‌ها پر از قطعات و قالب‌های سرامیکی بود که این قطعات نخاله‌هایی هستند که بازیافت نمی‌شوند و فضایی برای جمع‌آوری آنها نیست.

نبی‌زاده در ادامه بیان کرد: من این حجم وسیع قالب‌ها را در کنار هم قرار دادم و تصمیم گرفتم از آن‌ها به شکلی جدید استفاده کنم. این قالب‌ها به تنهایی اصلا قابل استفاده نیستند زیرا جذب آب ندارند ولی زمانی‌که آنها را در کنار هم قرار دادم به یک سری حجم رسیدم که آنها را تبدیل به فروشگاه مجازی کردم؛ یعنی اینکه من خودم کارخانه و کارگاه سرامیک دارم که بشقاب، پرنده، اسب، لیوان و .... تولید می‌کنم که در این فروشگاه مجازی از تصاویر تولیدات خودم استفاده کردم.

وی افزود: تنها هدف من این بود که دلم می‌خواست مخاطب دید عمیق‌تری پیدا کند و داخل قالب‌ها را ببیند. همچنین می خواستم نشان دهم که از قطعاتی که نه زباله و نه نخاله بود هم می‌توانیم استفاده کنیم و فقط باید با دقت به اطراف نگاه کنیم.

این هنرمند درباره برگزاری جایزه ویستا تاکید کرد: به نظر من جایزه ویستا واقعا ارزشمند است زیرا سبب شده هنرمندان به دنبال ایده‌های بهتر باشند و راه را برای همه نوع ایده‌ای باز گذاشته است. واقعا برای ما مقرون به صرفه نیست خودمان کار کنیم و جایزه ویستا فضا و امکانات را برای ما مهیا کرده است.

وی در پایان گفت: برای گالری‌ها معمولا ظاهر مهم‌تر از ایده است در صورتی‌که در جایزه ویستا ایده حرف اول را می‌زند و این نوع دیدگاه ارزشمند است. همچنین این رویداد هنری کادر قوی دارد و در پرورش ایده با هنرمند همکاری می‌کنند.

نمایشگاه "خط سوم" تا چهارم بهمن ماه در گالری ویستا دایر است و آیین تجلیل از برگزیده سومین جایزه هنری ویستا عصر جمعه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد جلیل شهناز برپا می‌شود.

logo-samandehi