بازدید متفاوت از موزه مادر ایران در آپارات

مدیرکل موزه ملی ایران خبر داد:‌ به دنبال شیوع بیماری کرونا ویروس و اعمال محدودیت در ترددها و بازدید از موزه‌ها، موزه ملی ایران در اقدامی متفاوت تصمیم گرفت تا ویدیوهای مربوط به حوزه فعالیت‌های خود را در شبکه اجتماعی «آپارات» بارگذاری کند و علاقه‌مندان بتوانند از طریق این وبگاه به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، جبرئیل نوکنده با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا به تغییر شکل بسیاری از فعالیت‌های معمول و روزمره اجتماعی منجر شده است، ادامه داد: با توجه به تعطیلی موزه‌ها، بازدید سنتی در شرایط موجود امکان‌پذیر نیست یا با مشکلات بسیاری مواجه شده است، بنابراین در این شرایط مانند سایر موزه‌های جهان نیازمند تغییر نگرش هستیم.

وی در این شرایط حضور موزه ملی ایران در فضای مجازی را فرصتی مناسب ارزیابی کرد که دوستداران و علاقمندان می‌توانند علاوه بر بازدیدی متفاوت با فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایرانی آشنا شده و از آموزه‌های فرهنگی آن بهره‌مند شوند.

او در توضیح تلاش موزه ملی ایران برای بهره‌مندی از قالب‌های متنوع رسانه‌های اجتماعی، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت خدمات اشتراک‌گذاری ویدئویی آپارات، علاوه بر معرفی موزه در این وبگاه، تلاش می‌کنیم تا با بارگذاری متنوع ویدئویی مخاطبان موزه‌ای؛ در منزل خود از موزه مادر ایران دیدن کنند.

وی معرفی اشیای موجود در موزه ملی ایران، رویدادهای فرهنگی گذشته و برنامه های جاری موزه را از جمله ویدیوهایی دانست که روی لاین وبگاه بارگذاری شده یا می‌شوند و ادامه داد: تعداد آثار بارگذاری شده به مرور ارتقا پیدا می‌کند. در این راستا برنامه‌های متنوع مانند بازدید زنده نیز در دستور کار قرار گرفته که متعاقبا اعلام می‌شود.

نوکنده اضافه کرد: محتواها به صورت مستقیم توسط موزه ملی ایران روی سایت آپارات بارگذاری می‌شود و علاقمندان برای دسترسی به کلیپ‌های بارگذاری شده می‌توانند به نشانی https://www.aparat.com/irannationalmuseum مراجعه کنند.



logo-samandehi