کشف گنجینه‌ای ارزشمند در یک کلیسا

باستان‌شناسان گنجینه‌ای متشکل از ۵۰۰ سکه نقره‌ای متعلق به سال ۱۷۰۲ را در یک کلیسا واقع در «اسلواکی» کشف کردند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا و به نقل از آرت‌نت نوشت، این گنجینه تاریخی ارزشمند پس از آن که کارگران ساختمان هنگام بازسازی یک کلیسای قرن نوزدهمی به ویرانه‌های یک کلیسای رنسانس برخوردند، کشف شد.

باستان‌شناسان اسلواک پس از گزارش کارگران ساختمانی، به کاوش در کلیسای «سنت مارتینا» واقع در دهکده‌ای در نزدیکی شهر «کوشیتسه» مشغول شدند.

این تیم باستان‌شناسی در نهایت به اکتشافی بی‌سابقه دست‌ یافت. مجموعه‌ای از سکه‌های باستانی در حالی که در یک کوزه سرامیکی زیر یکی از سنگ‌فرش‌های کلیسای رنسانس پنهان شده بود، کشف شد. کوزه حاوی سکه‌های باستانی نیز به وسیله سنگی مهر و موم شده بود. تمامی این سکه‌های توسط پارچه کتان پوشانده شده بودند.

اغلب سکه‌ها به وسیله کارگاه‌های معدن‌های محلی ضرب شده‌اند که قدمت قدیمی‌ترین آن به سال ۱۷۰۲ میلادی، زمانی که «اسلواکی» در زمان پادشاهی «هابسبورگ» توسط مجارستان حکمرانی می‌شد، بازمی‌گردد.

باستان‌شناسان هنوز قادر به تخمین ارزش این مجموعه سکه‌های باستانی نیستند، اما ارزش تاریخی آن را «بی حد و اندازه» توصیف کرده‌اند.

به گفته کارشناسان سکه‌های ضرب شده توسط معدن، به عنوان پول کم ارزش و به منظور خرید مایحتایج اولیه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما معدن‌کاران معمولا از این نوع سکه‌ها برای امور خیریه نیز استفاده می‌کردند.

باستان شناسان، برای نامگذاری این گنیجنه از نام کشیشی که گمان می‌رود در حوالی سال ۱۶۸۷ به این کلیسا رنسانس آمده و سکه‌ها را برای در امان ماندن از گروه شورشی علیه پادشاهی «هابسبورگ» پنهان کرده است، استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، این کلیسا در سال ۱۷۰۵ مورد حمله قرار گرفت و به ویرانه تبدیل شد، اما این سکه‌ها همچنان دست نخورده باقی ماندند. این کلیسا در قرن نوزدهم بازسازی شد اما این مجموعه سکه‌های تاریخی تا امسال کشف نشده بودند.

logo-samandehi