مجسمه فاتح قله اورست در درکه نصب و رونمایی شد

معاون فرهنگی و هنری شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، از نصب و رونمایی مجسمه محمد اوراز، نخستین ایرانی فاتح قله اورست در میدان درکه خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، فرزاد طالبی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب و رونمایی مجسمه محمد اوراز، نخستین ایرانی و مسلمان فاتح قله اورست خبر داد و در این باره گفت: محمد اوراز از جمله کوهنوردان برجسته جهان است که موفق به فتح قله اورست به عنوان نخستین ایرانی و مسلمان شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، ادامه داد: اوراز از جمله کوهنوردانی است که افتخارات بسیاری را در کارنامه خود دارد.

طالبی بیان کرد: متاسفانه این ورزشکار در صعود آخر خود، در تاریخ 15 شهریورماه سال 1382 بدلیل جراحات ناشی از حادثه سقوط از ارتفاع 7900 متری که بر اثر ریزش بهمن رخ داد این جهان را وداع گفت، و درکوهستان سلطان یعقوب نقده به خاک سپرده شد.

معاون فرهنگی و هنری شهرهای سازمان زیباسازی شهر تهران، درباره جزئیات نصب مجسمه این ورزشکار، گفت: مجسمه‌ای از او، تحت عنوان "از صعود تا صعود" توسط استاد ملک دادیار گروسیان، ساخته شده و پس از جانمایی در میدان درکه، در معرض دید شهروندان عزیز و علاقه مندان به ورزش کوهنوردی قرار گرفت.

گفتنی است، این مجسمه روز سوم خرداد ماه ۹۹، با حضور جمعی از مدیران شهری، هنرمندان و علاقه مندان در میدان درکه رونمایی شد.

logo-samandehi