مجسمه‌های «کریستف کلمب» مورد حمله معترضان قرار گرفت

دو مجسمه «کریستف کلمب» در آمریکا مورد حمله معترضان قرار گرفت.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نت نیوز نوشت، همچنان که در سایه اعتراضات اخیر امریکا مجسمه‌های یادبود در کشورهای مختلف به صورت نمادین توسط معترضان واژگون می‌شوند، دو مجسمه یادبود «کریستف کلمب» در «بوستون» در جریان اعتراضات آمریکا مورد حمله قرار گرفت.

برخی معتقدند «کریستف کلمب» کاوش‌گر ایتالیایی که به عنوان کاشف قاره آمریکا شناخته می‌شود در ترویج برده‌داری نقش داشته است.

معترضان سر یکی از مجسمه‌های «کریستف کلمب» را که در یکی از پارک‌های منطقه «نورث اند» شهر «بوستون» واقع شده‌ است، از تنش جدا کردند. صبح روز بعد از این حادثه، سر جدا شده این مجسمه بر روی سکوی مجسمه درحالی دیده شد که نوار زرد رنگ پلیس همچون صحنه جرم اطراف این مجسمه کشیده شده بود.

شهردار «بوستون» پس از این حادثه اعلام کرد این مجسمه از پارک برداشته می‌شود.

این مجسمه که در سال ۱۹۷۹ بنا شده، بارها مورد حمله معترضان قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۵، معترضان روی این مجسمه رنگ قرمز پاشیدند و عبارت «جان سیاه‌پوستان مهم است» را روی سکوی آن نوشتند. سر این مجسمه پیش‌تر در سال ۲۰۰۶ نیز از تنش جدا شده بود.

در شهر «ریچموند» واقع در ایالت «ویرجینیا» نیز حدود ۱۰۰۰ معترض با استفاده از طناب مجسمه‌ی ۲ متری «کریستف کلمب» را پایین کشیدند. سپس آن را آتش زدند و به دریاچه نزدیک آن منطقه انداختند.

مجسمه شهر «ریچموند» در سال ۱۹۲۷ بنا شده بود.

مجسمه «کریستف کلمب» تنها مجسمه شهر «ریچموند» نیست که در هفته‌های اخیر مورد هدف معترضان قرار گرفته است. پنج مجسمه فرماندهان کنفدراسیون نیز در جریان اعتراضاتی که با کشته شدن شهروند سیاهپوست آمریکا به دست پلیس شکل گرفت، آسیب دیدند.

معترضان به خشونت‌های پلیس و برخوردهای نژادپرستانه با افراد رنگین پوست به تازگی نیز مجسمه یک تاجر سرشناس برده را در «بریستول» پایین کشیدند.

logo-samandehi